ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرد

رستوران‌ها از نقاط شناخته شده سرایت کرونا

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از تشدید نظارت‌ها بر مراکز تجمعی و همچنین تعطیل بودن این مراکز در شهرهای قرمز نظیر رستوران‌ها، تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، باشگاه‌های بدنسازی و استخرها و ... تاکید کرد.

رستوران‌ها از نقاط شناخته شده سرایت کرونا

دکتر علیرضا رییسی در بخش دیگری از صحبت‌هایش در حاشیه جلسه ستاد ملی کرونا با بیان اینکه یکی از تاکیدات امروز ما تجمعاتی است که بیشترین احتمال انتقال ویروس را دارند، گفت: باید از حضور در این مراکز که در شهرهای قرمز تعطیل هستند، پرهیز کرد و قرار شد همه اصناف، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و...  به شکل دقیق‌تر بر این اماکن نظارت کنند؛ ‌ از جمله این مراکز رستوران‌ها و قهوه خانه‌ها با پذیرایی در فضای سربسته است.

رستوران‌ها از نقاط شناخته شده سرایت کرونا

وی تاکید کرد: مردم بدانند رستوران‌ها یکی از نقاط شناخته شده برای سرایت بیماری هستند. همچنین تالارهای پذیرایی، سالن‌های سینما و تئاتر، پاساژ و بازار سربسته، استخر سرپوشیده، باشگاه بدنسازی، شهربازی‌ها و نمایشگاه‌ها در فضای بسته هستند و امروز در مصوبات مقرر شد که روی این مراکز دقت بیشتری شود.

تاکید بر کنترل مرزهای شرقی کشور

معضل مبادی ورود و خروج غیررسمی

وی همچنین بر لزوم کنترل مرزهای کشور تاکید کرد و افزود: در جلسه امروز همچنین بر کنترل مرزها بویژه مرزهای شرقی کشور تاکید شد و نیروهای مسلح و نیروی انتظامی به شکل فعال اقدام می‌کنند. اما مشکل اصلی ما مبادی خروجی و ورودی غیر رسمی است و با توجه به تحولات افغانستان حجم مراجعین بیشتر است‌ و نیاز به دقت بیشتر است.

بررسی ۲۶ کشتی و شناور در دو هفته گذشته

رییسی ادامه داد: از طرفی مرزهای آبی همواره مدنظر است. طی دو هفته قبل ۲۶ کشتی و شناور بررسی شدند و افراد مثبت ایزوله شوند و کشورهای برزیل، عراق، آلمان، عمان، هند، امارات، مالزی شناورهایی فرستادند و پس از کنترل  کشتی دیدند ۶۵ نفر کرونا مثبت در این کشتی‌ها بودند که اقدامات لازم برایشان صورت گرفت و ایزوله شدند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه