ارسال به دیگران پرینت

شارژ کردن تلفن‌های همراه | چند روش برای شارژ تلفن همراه در سریع‌ترین زمان

چند روش به شما در این گزارش یاد خواهیم داد که با استفاده از آنها می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی و تلفن همراهتان را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ کنید.

 شارژ کردن تلفن‌های همراه |   چند روش برای شارژ تلفن همراه در سریع‌ترین زمان

تلفن‌های هوشمند راندمان زندگی‌مان را بسیار بیشتر کرده‌اند، اما با همه محسناتشان، یک ایراد دارند: اینکه باید شارژ شوند. تنها در یک روز ۵/۱۳ میلیارد نفر در دنیا تلفن همراه خود را شارژ می‌کنند. اما چه می‌شد اگر راهی بود که تلفن همراهمان کمی سریع‌تر شارژ می‌شد؟

در ادامه چند روش به شما یاد خواهیم داد که با استفاده از آنها می‌توانید در وقت خود صرفه‌جویی و تلفن همراهتان را در سریع‌ترین زمان ممکن شارژ کنید.

۱- از شارژ بی‌سیم استفاده نکنید

شارژ بی‌سیم روش نسبتاً جدیدی برای شارژ کردن تلفن‌های همراه است. این روش شاید جالب به نظر برسد اما در واقع روش مؤثری برای شارژ کردن نیست. در روش بی‌سیم، شارژ کامل تلفن همراه می‌تواند دو برابر بیشتر از روش‌های متداول زمان ببرد.

به زبان ساده اینکه: وقتی از کابل برای شارژ کردن تلفن همراهتان استفاده می‌کنید جریان برق معمولاً مستقیم وارد دستگاه می‌شود اما در حالت بی‌سیم، بیشتر جریان برق به شکل گرما از دست می‌شود. بنابراین به لحاظ صرف انرژی و زمان، استفاده از کابل روش بهتری است.

۲- از کابل‌های شارژ سریع استفاده کنید

کابل‌های شارژ سریع اینگونه عمل می‌کنند که ابتدا شارژ دستگاه را به سرعت به مقدار مشخصی می‌رسانند و سپس از آنجا سرعت شارژ را به میزان عادی کاهش می‌دهند.

یک کابل یواِس‌بی ۲.۰ استاندارد، ۲/۵ وات خروجی دارد اما شارژرهای جدیدتر و سریع‌تر، از خروجی‌ای بین ۱۸ تا ۱۰۰ وات برخوردارند. هرچه میزان برق خروجی بیشتر باشد، تلفن همراه در مدت‌ کوتاه‌تری به شارژ کامل می‌رسد.

با این حال، کابل‌های شارژ سریع تنها روی دستگاه‌هایی کار می‌کنند که این قابلیت برای آنها طراحی شده باشد، بنابراین قبل از خرید کابل شارژ سریع باید از وجود این قابلیت در تلفن همراه خود مطمئن شوید.

۳- حالت ذخیره باتری را فعال کنید

قلب ما بی‌آنکه به آن فکر کنیم، به طور خودکار می‌تپد. تلفن همراه ما هم همین‌گونه است چون وقتی مشغول استفاده از آن هستیم همه نوع کاری در پس‌زمینه انجام می‌دهد. به همین دلیل است که حالت ذخیره باتری (Power-saving Mode) ممکن است چند دقیقه‌ای از زمان شارژ تلفن همراهتان بکاهد.

هر تلفن همراهی تنظیمات مخصوص به خود را برای ذخیره باتری دارد. با این حال، اصل ماجرا این است: حالت ذخیره باتری چیزهایی مانند میزان روشنایی صفحه، عملکرد سی‌پی‌یو و مصرف اینترنت را کاهش می‌دهد و به این ترتیب، جریان برق بیشتر صرف شارژ دستگاه می شود تا کار کردن آن.

۴- اپلیکیشن‌ها و دانلودهایتان را مدیریت کنید

بعضی برنامه‌های موبایلی ممکن است بدون آنکه بدانید در پس‌زمینه دستگاه هنوز فعال باشند. با این حال، این بدان معنی نیست که باید همه برنامه‌هایتان را فورس کلوز (Force Close) کنید. فورس کلوز کردن این برنامه‌ها ممکن است باعث مصرف بیشتر برق شود. به جای این کار، وارد بخش تنظیمات باتری شوید. در آنجا می‌توانید فهرستی از برنامه‌های تلفن همراه‌تان را پیدا کنید که بشترین مصرف باتری را دارند. این برنامه‌ها را یا ببندید یا محدودشان کنید.

همچنین بررسی کنید و مطمئن شوید که برنامه‌ای در حال دانلود به‌روزرسانی‌های خود نباشد چون این امر هم ممکن است باعث خالی شدن باتری تلفن همراه شود. مدیریت فعالیت برنامه‌های تلفن همراه به شارژ سریع‌تر آن کمک می‌کند چون به‌روزرسانی‌های غیر ضرور و عملیات‌ها برای باتری مفید نیستند.

۵- دریچه شارژ را تمیز کنید

تا به حال به فکرتان رسیده نگاهی به پورت شارژ تلفن همراهتان بیندازید؟ به مرور زمان ممکن است داخل پورت شارژ گرد و خاک، پرز و آلودگی جمع شود و این امر ممکن است علت این باشد که دستگاهتان آن‌طور که باید سریع شارژ نمی‌شود. چون گرد و خاک، پرز و آلودگی، رسانا نیستند و در نتیجه، برق کمتری از کابل به باتری دستگاه می‌رسد.

پورت شارژتان را می‌توانید با هوای فشرده تمیز کنید. خلال دندان هم می‌تواند کارساز باشد اما به ریسکش نمی‌ارزد چون فرو کردن اجسام تیز به درون پورت شارژ ممکن است آسیب جدی‌ای به بار آورد. بهتر است از همان ابتدا نگذارید گرد و خاک و پرز داخل پورت جمع شود، کاری که با خرید یک پوشش پورت شارژ به راحتی میسر است.

۶- نگذارید تلفن همراهتان خیلی داغ شود

تلفن‌های همراه یک سیستم کنترل دمای داخلی دارند. این سیستم دمای دستگاه را تنظیم می کند و مثل یک محافظ هم عمل می کند و مانع از داغ شدن بیش از اندازه تلفن همراه می شود. مثلاً اگر تلفنتان را در آفتاب رها کنید یا هنگام شارژ شدن گوشی، قابش را درنیاورید، دستگاه تلاش بیشتری برای کاهش دما خواهد کرد و به این ترتیب، دیرتر شارژ خواهد شد.

برای خنک نگه داشتن تلفن همراهتان چند کار هست که می‌توانید انجام دهید، از جمله: دور نگه‌داشتن تلفن از نور مستقیم خورشید، خاموش کردن آن هنگام شارژ شدن، شارژ کردن آن در یک مکان خنک، یا قرار دادن آن در کنار یک فن.

۷- باتری‌اش را عوض کنید

باتری‌های لیتیومی به مرور کارایی خود را از دست می‌دهند. بنابراین اگر با انجام همه روش‌های ذکر شده، تلفن همراهتان باز هم دیر شارژ می‌شود، ممکن است وقت تعویض باتری‌اش رسیده باشد. در بعضی تلفن‌های همراه امکان بررسی سلامت باتری وجود دارد. در غیر این صورت، اپلیکیشن‌هایی هست که می‌توانید آنها را دانلود و نصب کنید و با استفاده از آنها ظرفیت و سلامت باتری دستگاهتان را بسنجید.

در بعضی موارد می‌توانید صرفاً باتری را عوض کنید و تلفن همراهتان را نگه دارید. با این حال، اغلب تلفن‌های هوشمند امروزی باتری قابل تعویض ندارند و بنابراین پایین آمدن سرعت شارژ اغلب نشانه به سر رسیدن عمر دستگاهتان است.

 

منبع : مشرق
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • maziar Sharifi nejad ارسالی در

      متشکرم از اطلاعات مفیدتون ولی اگه. همین اطلاعات رو به صورت ویدیو در بیارید بسیار اسونتر خواهد بود و حوصله سر بر نیست .💯🌺🙏

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه