ارسال به دیگران پرینت

دیدارهای رئیسی با مراجع | پیش‌بینی‌هایی از دور هفتم مذاکرات

تحریم و مذاکرات/ کرونا ویروس و وضعیت سیستان و بلوچستان از موضوعات و اخبار پربازدید سرویس سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می آید.

دیدارهای رئیسی با مراجع  |  پیش‌بینی‌هایی از دور هفتم مذاکرات

رئیس جمهور منتخب در  جریان سفر روز جمعه خود به قم با تعدادی از علما و مراجع تقلید قم دیدار کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی  در دیدار با آیت الله حسین نوری همدانی با اظهار امیدواری نسبت به بهره مندی دولت سیزدهم از دعای خیر و رهنمودهای مراجع تقلید به مشکلات مردم در حوزه‌های مختلف از جمله معیشت و کسب و کار اشاره کرد و اظهار داشت: مردم با حضور خود وظیفه و تکلیف خطیری را بر دوش ما گذاشتند و مصمم هستیم به گونه ای عمل کنیم که مردم احساس کنند که وضعیت متفاوت شده است.

تحریم ها و تاثیرات منفی آن  در شرایط کنونی ناشی از همه گیری کرونا بر سلامت عمومی در ایران از موضوعاتی بود که نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در نشست عالیرتبه مجمع عمومی سازمان ملل در خصوص ایدز به آن پرداخت.

مجید تخت روانچی سفیر با بیان اینکه مسئولیت اخلاقی ما حکم می کند تا با چنین تحریم هایی به شدت مخالفت کرده و خواستار برچیده شدن سریع آنها شویم، هشدار داد: به خطر انداختن سلامت و امنیت مردم برای اهداف سیاسی نه تنها غیرقانونی است، بلکه جنایت جنگی و جنایتی علیه بشریت محسوب می شود و مسئولیت بین المللی را به دنبال دارد.

این در حالیست که پارلمان اروپا با صدور قطعنامه‌ای از شورای اروپا خواست تا تحریم‌هایی را علیه مقامات ایرانی اعمال کند.

در این قطعنامه از شورای اروپا خواسته شده است تا تحریم‌های بیشتری را علیه افراد و نهادهایی که در "بازداشت خودسرانه و صدور حکم اعدام برای اتباع اتحادیه اروپا" اعمال کند و دارایی‌های آن‌ها را مسدود سازد.

تحلیل یوسف مولایی کارشناس مسایل بین الملل  درباره مسیر بازگشت برجام هم از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود که می گوید: به نظر می‌رسد توافقاتی در بحث بازگشت طرف ها به برجام انجام گرفته است و سندی هم مدون شده و به نظرم کار الان به جایی رسیده است که باید با توجه به حساسیت موضوعات در این مساله، مقامات عالی تصمیم گیری کنند و حرف آخر را بزنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا هم در واکنش به احتمال برگزاری دور هفتم مذاکرات احیای توافق هسته ای در وین گفت:  البته هیچ چیزی در دنیای دیپلماسی قطعی نیست، اما فکر می کنم انتظار می رود دور هفتمی از مذاکرات در زمان مناسبش در کار باشد و هیئت ما به تعامل در دور بعدی مذاکرات امیدوار است. 

ند پرایس همچنین تاکید کرد که زمان برگزاری دور آتی گفت‌وگوهای وین بر سر احیای برجام مشخص نیست.

قطعی برق و خاموشی های اخیر در کشور که باعث مشکلات بسیاری برای اقشار مختلف مردم شده است نیز همچنان در صدر موضوعات خبرساز این روزهاست که در همین زمینه حجت الاسلام و المسلمین اژه ای رئیس قوه قضاییه در نامه ای به دادستان کل کشور برای پیگیری علت قطعی‌ برق تاکید کرد.

همچنین در پی انتشار فیلمی از گلایه و گریه یک دختربچه سیستان و بلوچستانی از کم آبی در منطقه محل زندگی خود، خدمات آب رسانی توسط نیروی زمینی ارتش در مناطق روستایی استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

پیش از این نیز امیر سرلشکر سیدعبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش به امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و فرمانده میدانی مبارزه با کرونا دستورات لازم را برای امداد رسانی به مردم این استان بویژه در تأمین آب شرب داده بود.

همزمان با اوج‌گیری موج پنجم کرونا در کشور هم نخستین  تیم درمان و تجهیزات پزشکی ارتش  توسط یک فروند هواپیمای ایلوشین پایگاه شکاری شهید دوران شیراز برای خدمت‌رسانی به مناطق محروم به استان سیستان و بلوچستان اعزام شد.

اسماعیل حسین زهی عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان هم با اشاره به آخرین وضعیت موج پنجم کرونا در این استان از نیروهای مسلح و نهادهای حمایتی خواست تا جهت کمک رسانی به مردم سیستان و بلوچستان اقدامات لازم را انجام دهند.

همچنین محمدعلی محسنی بندپی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد که تا پایان شهریور روند واکسیناسیون سرعت بخشیده می شود و از مردم خواست که آرامش خود را حفظ کنند.

جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا هم در حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد که کمیته بهداشت و درمان درخواست کرد با توجه به اهمیت بالای اطلاع رسانی و اظهار نظر در مورد تولید واکسن و تاثیر آن در سهولت روند واکسیناسیون، نسبت به وضعیت اطلاع رسانی در خصوص تامین واکسن به ویژه از سوی تولیدکنندگان داخلی با حساسیت و دقت نظر بیشتر اقدام شود و این اقدام فقط از طریق دستگاه‌های مسئول و ذیربط صورت گیرد.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه