ارسال به دیگران پرینت

ترفند جدید کلاهبرداران؛ کپی کارت‌های بانکی در مترو تهران!

رئیس پلیس مترو تهران گفت: افرادی در مترو پایتخت با پوشش دست‌فروش در سالن‌های مترو اقدام به کپی کارت‌های بانکی می‌کنند که به محض شناسایی دستگیر می‌شوند.

ترفند جدید کلاهبرداران؛ کپی کارت‌های بانکی در مترو تهران!
رئیس پلیس مترو تهران گفت: افرادی در مترو پایتخت با پوشش دست‌فروش در سالن‌های مترو اقدام به کپی کارت‌های بانکی می‌کنند که به محض شناسایی دستگیر می‌شوند.
سرهنگ "سعید عطاء الهی" با اشاره به اینکه عوامل پلیس در تمام ایستگاه‌های اصلی و فرعی مترو مستقر هستند، ادامه داد: برخی کلاهبرداران نیز در مترو با فروش محصولات خود، ۲ بار کارت بانکی خریدار را با دستگاه پوز می‌کشند.

وی ادامه داد: این دست کلاهبرداران برای بار اول اذعان می‌کنند که کارت فعال نبود و زمانی که می‌خواهند برای بار دوم کارت بکشند، رمز را برای تراکنش اول وارد و مبالغ زیادی برداشت می‌کنند.

عطاء الهی با اشاره به اینکه امنیت عمومی مسافران در مترو با حضور گشت‌های محسوس و نامحسوس تامین می شود، گفت: تاکنون موردی از رمالی و یا فروش موادمخدر در واگن‌ها و یا سالن‌های مترو پایتخت گزارش نشده است.

وی افزود: تاکنون ١۵٧ نفر از کسانی که در جایی دیگر اقدام به خرید و فروش مواد مخدر و فقط برای حمل و نقل از مترو استفاده کردند، دستگیر شده‌اند و در مترو اقدامی به فروش مواد نکرده بودند.

عطاء الهی اضافه کرد: افراد دستگیر شده بیشتر خرده فروش بودند و بیش از پنج کیلوگرم انواع مواد مخدر از آن‌ها کشف و ضبط شده است.

رئیس پلیس مترو تهران درباره مجازات عمده‌فروشان دستگیر شده مواد مخدر در مترو گفت: متهمان برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مترو ۲ نوع گشت پلیس شامل گشت‌های آشکار و پنهان داریم که عوامل عملیاتی ما با لباس‌های شخصی و عوامل انتظامی فیزیکی با لباس فرم در مترو حضور دارند.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر موردی در مورد فروش مهره‌مار و رمالی توسط دستفروشان مترو نداشتیم، گفت: گزارشی نیز در این خصوص از جانب مردم به پلیس واصل نشده است.

رئیس پلیس متروی تهران در خصوص جیب‌بری کودکان در مترو نیز گفت: برخورد با این افراد بنا بر مقررات انجام می‌شود چرا که ما پلیس اطفال و دادسرای ویژه رسیدگی به جرائم اطفال داریم.

وی ادامه داد: رسیدگی به چنین امری با جرایم و بزه بزرگسالان متفاوت است؛ همچنین این کودکان اگر اتباع خارجی باشند در صورت شناسایی احکام و روند رسیدگی مربوط به خود را از طریق مراجع مرتبط دارد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه