ارسال به دیگران پرینت

ذوب شدن یخ های قطب شمال سالانه‌ دو میلیارد دلار به روسیه خسارت می زند

رئیس اداره اجرای قوانین دادستانی کل روسیه اعلام کرد که ذوب شدن یخ های سرزمین های شمالی روسیه سالانه حدود ۱۵۰ میلیارد روبل (دو میلیارد دلار) به این کشور خسارت وارد می کند.

ذوب شدن یخ های قطب شمال سالانه‌ دو میلیارد دلار به روسیه خسارت می زند

دیمیتری دانیلوف در همایش دادستانان کشورهای اروپایی در سن پترزبورگ گفت: ذوب شدن یخ سرزمین های یخبندان روسیه بخاطر گرم شدن جهانی اقلیمی سالانه خساراتی معادل ۲ میلیارد دلار وارد می کند.

رئیس اداره اجرای قوانین دادستانی کل روسیه خاطرنشان کرد: همه کشورهای اروپایی از جمله روسیه، با پیامدهای تغییرات جهانی اقلیمی مواجه هستند.  

 وی ادامه داد: یکی از این عواقب، ذوب شدن زمین های یخ زده است که محیط زیست و اکوسیستم مناطق همجوار قطبی پیرامون قطب شمال را تهدید می کند.  

به گفته مقام روس، این مساله مراکز صنعتی، زیرساخت ها و ساختمان های مسکونی و زندگی ساکنان مناطق همجوار قطبی را به خطر می اندازد.   

دانیلوف به عنوان مثال به حادثه سال گذشته نابودی مخزن سوخت نیروگاه برق حرارتی در منطقه نوریلسک در شمال روسیه در سال ۲۰۲۰ بر اثر نشت سوخت و ذوب شدن یخ ها اشاره کرد.  

در خرداد ماه سال ۹۹ یکی از مخازن نفت نیروگاه حرارتی در نوریلسک سیبری آسیب دید و در نتیجه آن بیش از ۲۰ هزار متر مربع سوخت در این منطقه نشت کرد.

این حادثه خسارات بسیار سنگینی به محیط زیست منطقه نوریلسک وارد کرد و گفته می شود دولت روسیه از مالک این نیروگاه برق حرارتی به دلیل سهل انگاری و عدم توجه به فرسودگی مخزن سوخت ۱۴۶ میلیارد روبل (۱.۹۵ میلیارد دلار) خسارت دریافت کرد.

میلیونها کیلومتر مربع از اراضی روسیه در سرزمین های یخبندان شمال این کشور قرار دارند و ذوب شدن یخ ها بر اثر گرم شدن هوای کره زمین باعث افزایش درجه حرارت این مناطق شده است که تبعات منفی برای روسیه به همراه دارد.  

رسانه های روسیه اعلام کرده اند گرم شدن هوا باعث آسیب دیدن خطوط لوله گاز و نفت و زیر ساخت ها در مناطق شمالی این کشور به دلیل ذوب شدن یخ ها می شود.  

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه