ارسال به دیگران پرینت

عصائب اهل حق:

حمله پهپادی به اربیل در پاسخ به بمباران آمریکا بر علیه مواضع حشد بود

عصائب اهل حق عراق حمله پهپادی به فرودگاه بین‌المللی اربیل را پاسخ گروه‌های مقاومت عراق به بمباران اخیر آمریکا علیه حشد شعبی دانست.


حمله پهپادی به اربیل در پاسخ به بمباران آمریکا بر علیه مواضع حشد بود

عصائب اهل حق عراق حمله پهپادی به فرودگاه بین المللی اربیل را پاسخ گروه های مقاومت عراق به بمباران اخیر آمریکا علیه حشد شعبی دانست.

در همین رابطه، «سعد السعدی»، عضو دفتر سیاسی عصائب اهل حق در گفت وگو با پایگاه خبری شفق نیوز تصریح کرد: عملیات پهپادی شب گذشته به فرودگاه بین المللی اربیل در چارچوب پاسخی بود که گروه های مقاومت در قالب بیانیه هیئت هماهنگی این گروه ها به جنایت دولت آمریکا در حق فرزندان حشد شعبی، وعده آن را داده بودند؛ جنایتی که که آمریکا با بمباران موضع تیپ ۱۶ حشد در مرزهای عراق و سوریه مرتکب آن شد.

السعدی در پایان اظهار کرد: روزهای آینده شاهد افزایش روند عملیات ویژه علیه حضور نیروهای آمریکایی خواهیم بود تا آمریکایی ها به مصوبه پارلمان عراق در خروج از اراضی این کشور و احترام به حاکمیت عراق تن دهند.

مقامات اقلیم کردستان عراق پیشتر اعلام کرده بودند که فرودگاه بین المللی اربیل هدف حمله پهپاد انتحاری قرار گرفته که بدون خسارت چندانی موجب آتش سوزی مناطقی دور از تأسیسات فرودگاه شده بود.

وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که در جریان چنین حمله ای قرار گرفته اما اطلاعات اولیه نشان می دهد که این حمله خسارتی در پی نداشته است.

«واین ماروتو»، سخنگوی نیروهای ائتلاف آمریکایی در عراق، نیز با انتشار توئیتی نوشت که در حدود ساعت ۲۳:۱۵ به وقت محلی یک پهپاد در نزدیکی پایگاه نظامی اربیل سقوط کرده و گزارش های اولیه نشان می دهند که این حمله خسارتی در پی نداشت.

منبع : برخط نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه