ارسال به دیگران پرینت

چهره افسانه‌ای سینمای هندوستان درگذشت

دیلیپ کومار با نام اصلی محمد یوسف خان، یکی از معروف‌ترین ستاره‌های سینمای هند در سن ۹۸ سالگی در بیمارستانی در مومبای (بمبئی) درگذشت.

 چهره افسانه‌ای سینمای  هندوستان درگذشت

دیلیپ کومار/کمار در پنج دهه فعالیت هنری‌اش، در بیش از ۶۵ فیلم نقش بازی کرد و از او به عنوان یک بازیگر "افسانه‌ای" یاد می‌کنند.

گزارش شده که در ۳۰ ژوئن زمانی که او از تنگی نفس شکایت داشت در بیمارستان بستری شد. اما پیش از آن هم برای چندین ماه بیمار بود.

تنها بازمانده کومار، سایره بانو، همسر اوست که او هم از بازیگران مشهور بالیوود است. آنها هیچ فرزندی نداشته‌اند.

پس از انتشار خبر درگذشت دیلیپ کومار، سیاستمداران، بازیگران و چهره‌های مشهور زیادی در شبکه‌های اجتماعی با پیام‌هایی به او ادای احترام کرده‌اند.

نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند او را "چهره افسانه‌ای سینما" و درگذشت او را ضایعه‌ای برای "دنیای فرهنگ" خوانده‌ است.

همچنین عمران خان، نخست وزیر پاکستان و حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان با پیام‌های تسلیت به او ادای احترام کرده‌اند.

دیلیپ کومار، یک چهره شناخته‌شده در افغانستان و ایران نیز بوده است.

آقای کرزی نوشته که در سال ۲۰۱۹ زمانی که تولد آقای کومار را به او تبریک گفته، او به زبان پشتو به او جواب داده است.

دیلیپ کومار با نام اصلی محمد یوسف خان در ۱۹۲۲ در پیشاور (پاکستان امروز و هند بریتانیایی وقت)، شهر هم‌مرز با افغانستان به دنیا آمد و در نوجوانی به مومبای رفت و شروع به فعالیت در عرصه سینما کرد.

او وقتی به کار سینمایی‌اش شروع کرد مثل برخی دیگر از بازیگران مسلمان معاصر خود، نام هندی دیلیپ کومار را به خود انتخاب کرد.

در سال ۱۹۴۴ برای اولین بار در فیلم بالیوودی "جوار باتا" نقش بازی کرد. اما این فیلم "انداز" در سال ۱۹۴۹ بود که او را به شهرت رساند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه