ارسال به دیگران پرینت

ماینرها تا آخر تابستان خاموش می‌ شود

وزیر نیرو تاکید کرد که عزم جدی برای مدیریت خاموشی‌ها شکل گرفته است.

ماینرها تا آخر تابستان خاموش می‌ شود

رضا اردکانیان در جلسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی علل خاموشی‌های اخیر بیان کرد: در خصوص نقش استخراج رمزارزها بر خاموشی‌ها باید عرض کنم که با کمک دستگاه‌های مسئول و نیروی انتظامی در هفته‌های اخیر ۳۶۴۶ مرکز غیرمجاز که در آنها ۱۹۶ هزار و ۲۳۳ دستگاه ماینر وجود داشت جمع‌آوری شد، برق مصرفی این مراکز غیرمجاز ۵۷۰ مگاوات بوده و برق مراکز مجاز ۵۲۱ مگاوات است.

وی در ادامه اظهار کرد: به صورت مستمر بررسی‌ها و نظارت‌ ها ادامه دارد و بلافاصله بعد از اعلام رییس جمهور، تا آخر تابستان ماینرها قرار است خاموش شوند. شب گذشته جلسه مفصلی در این زمینه برگزار شد و دادستان کل کشور به همه مراکز اعلام کردند که دستگاه‌های جمع آوری شده نیز تا پایان تابستان نگهداری شده و تحویل داده نشود.

وزیر نیرو در ادامه اظهار کرد: قرار است براساس مصوبات جلسه دیروز برخی از صنایع دو هفته تعطیل شوند تا هم از فرصت تابستان و هم با توجه به شرایط حاد کرونایی کشور برای کاهش فشار بر شبکه استفاده شود. بحمدالله اثر جلسات دیشب مشاهده شد، بنده از دیروز صبح در هر جلسه‌ای که حضور داشتم احساس کردم یک عزم جدی و مشترک در این زمینه ایجاد شده، ان‌شاء‌الله بتوانیم از دو هفته آتی که با افزایش دما و افزایش مصرف مواجه هستیم عبور کنیم.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه