ارسال به دیگران پرینت

غرضی: آقای روحانی عذرخواهی شما بی فایده است! | مشکلات موجود زیر سر احمدی نژاد و شما است

سید محمد غرضی، وزیر اسبق نفت نسبت به عذرخواهی روحانی برای قطعی برق واکنش نشان داد.

غرضی: آقای روحانی عذرخواهی شما بی فایده است! | مشکلات موجود زیر سر احمدی نژاد و شما است

صبح روز سه شنبه روحانی نسبت به قطعی برق از مردم عذرخواهی کرد. رئیس جمهور خشکسالی و گرمای شدید هوا را علت قطعی برق دانسته است. گفتنی است چند روزی است در برخی از شهرهای کشور با قطعی برق مواجه هستیم. در پی قطعی برق فعالان سیاسی و اجتماعی زیادی نسبت به آن واکنش نشان دادند. سید محمد غرضی از جمله کسانی است که نسبت به قطعی برق و عذرخواهی رئیس جمهور بابت آن واکنش نشان داده است.

رئیس جمهور روز سه شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی مناطق آزاد تجاری و اقتصادی به مشکل کم ‌برقی و قطعی ‌برق در کشور اشاره کرد و گفت: در ۸ سال گذشته حدود ۲۵۰۰ مگاوات به طور سالانه به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است این درحالی است که قبل از این دولت به طور متوسط سالانه ۱۷۰۰ مگاوات برق اضافه می‌شد، اما با این وجود بخاطر گرمای شدید و خشکسالی دچار مشکل می‌شویم.

روحانی با بیان اینکه برق برای زندگی، آسایش، حیات مردم و تولید کشور اهمیت بسزایی دارد، اظهار داشت: امسال دچار خشکسالی بی‌سابقه‌ای هستیم و میزان بارندگی نسبت به پارسال ۵۲ درصد کاهش داشته است و  ۷ هزار مگاوات تولید برق‌آبی کشور بخاطر کاهش آب سدها تقریباً قطع شده است. همچنین در روزهای گذشته نیروگاه بوشهر نیز بخاطر نیاز به تعمیرات از مدار خارج شده بود. لذا رنج و سختی فراوانی برای مردم ایجاد گردید.

روحانی ادامه داد: در خاموشی‌ها، مهم این است که مردم از ساعات آن مطلع باشند تا بتوانند پیش‌بینی و برنامه‌ریزی کنند. البته نسبت به مردم عزیزی که در این روزها دچار مشکل و رنج شدند، عذرخواهی می‌کنم و خواهش می‌کنم مقداری در مصرف برق صرفه‌جویی کنند.

رئیس جمهور گفت: وزارت نیرو در این زمینه مقصر نیست، منتها باید برای مردم توضیح دهد که مشکل چه بوده است و باید راه‌حل مشکل را اجرایی کنند.

واکنش غرضی به عذرخواهی رئیس جمهور

سید محمد غرضی، سیاستمدار و وزیر اسبق نفت و پست و تلگراف با معرفی سوابق خود در حوزه انرژی و وزارت نیرو در واکنش به اظهارات روز سه شنبه رئیس جمهور به خبرنگار رکنا گفت: با توجه به سوابق 55 ساله ام در وزارت نیرو به این وزارتخانه آشنایی کاملی دارم. قبل از انقلاب 7 ونیم هزار مگاوات برق در کشور داشتیم و بعد از انقلاب با تحرک وزارت نیرو در پایان دولت آقای هاشمی رفسنجانی 80 هزار مگاوات برق تولید کردیم. لازم به ذکر است که این کار را بدون آن که به مردم فشار آید انجام دادیم.

وی ادامه داد: در دولت های بعدی توسعه برق به شدت اوایل انقلاب ادامه پیدا نکرد، مخصوصاً در دوره آقای احمدی نژاد و روحانی  که هر کدام از آن ها 600 میلیارد دلار درآمد داشتند، در حوزه برق سرمایه گذاری نشد.

غرضی گفت: اگر می خواهید بدانید که چرا آقای روحانی عذرخواهی می کند، باید خطاب به ایشان گفت که شما نه اشتغال فنی درست کردید و نه توسعه برق را مطابق با رشد جمعیت انجام دادید، مشکلات موجود زیر سر احمدی نژاد و شماست! همیشه بیشتر از 20 درصد تخلیه تولید داشتیم اما این 20 درصد از بین رفته است و به جمعیت پیش فرض 10 تا 20 میلیون اضافه شد اما شما در صنعت برق سرمایه گذاری نکردید. بنابراین باید از خودتان عذرخواهی کنید.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • محسن ارسالی در

      خاک بر سر تو و اون دولت بی تدبیرت . مملکت رو به خاک سیاه نشوندی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه