ارسال به دیگران پرینت

آمار مرگ ناشی در دریای مازندران افزایش یافت

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که هشت نفر بر اثر غرق شدن در آب‌های ساحلی دریای خزر در محدوده استان طی بازه زمانی ۱۰ روزه تیر ماه امسال جان باخته‌اند که نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته و خرداد ماه امسال افزایش دارد.


آمار مرگ ناشی در دریای مازندران افزایش یافت

در خرداد ماه امسال ۱۸ نفر به خاطر شنا در دریای مازندران و ناآشنایی با فنون شنا جان باخته بودند.

پزشکی قانونی مازندران روز دوشنبه با انتشار گزارش ۱۰ روز نخست تیر ماه ، اعلام کرد که در مجموع از اوخر داد تا دهم تیر ماه ۲۶ نفر در آب های ساحلی دریای خزر در استان جان باختند که ۱۰ نفر بیشتر از دوره مشابه سال قبل است.

بنابر این گزارش از بین غرق شدگان امسال در سواحل مازندران ۲ نفر زن بودند. 

بررسی پزشکی قانونی مازندران  نشان می دهد ۱۵ نفر از کسانی که امسال در دریای مازندران جان باختند افراد غیربومی یا گردشگر بودند.

بیشترین آمار مرگ بر اثر غرق شدن در دوره ۴۱ روزه خرداد تا دهم تیر مربوط به  سواحل شهرستان محمود آباد با هفت نفر  بود. سواحل بابلسر و چالوس نیز هر یک با چهار قربانی در رتبه بعدی قرار دارند. سواحل شهرستان جویبار هم در این مدت سه قربانی گرفت  . آمار قربانیان در سواحل نوشهر و تنکابن  هر کدام ۲ نفر بود و سواحل شهرهای نور ، رامسر ، عباس آباد و فریدونکنار نیز هر کدام یک قربانی داشت.

مازندران ۱۵ شهرستان ساحلی دارد که تا پیش از شیوع کرونا هر ساله از اول خرداد طرح های سالمسازی در آن اجرا می شد ولی طی ۲ سال اخیر امکان اجرای طرح میسر نبود و به همین دلیل هم آمار قربانیان دریا افزایش یافته است. 

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که هشت نفر از غرق شدگان تیر ماه امسال جوانان ۲۱ تا ۳۰ سال بودند.

طبق ابلاغ رسمی استانداری مازندران ، شنا کردن در دریای خزر در سال جاری به خاطر عدم امکان اجرای طرح های سالمسازی ممنوع است و این موضوع هم از سوی فرمانداری های شهرهای صاحلی  با نصب بنر در ورودی سواحل به مسافران و مردم اطلاع رسانی شده است.

اگر چه طرح های سالمسازی در سواحل مازندران امسال نیز مانند سال گذشته اجرایی نشده است ، ولی از نیمه دوم خرداد ماه ۶۰۰ ناجی غریق در مناطقی که سال های قبل طرح دریا اجرا می شد ، مستقر شدند تا از ورود شهروندان بومی و مسافران و گردشگران به آب جلوگیری کنند .

بر اساس اعلام هیات نجات غریق مازندران ، بیشتر افرادی که امسال در آب های ساحلی استان جان باختند ، از محدوده های شنا ممنوع وارد آب شدند.

مازندران طبق بررسی ستاد اجرایی طرح سالمسازی دریا ، حدود ۴۰۰ نقطه شنا ممنوع دارد که تا پیش از شیوع کرونا ماموران انتظامی در آنجا مستقر می شدند و از ورود مردم برای شنا در این مناطق جلوگیری می کرد ند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه