ارسال به دیگران پرینت

نماینده اصولگرا: تمدید مهلت آژانس مسخره بازی است | راهی نداریم جز اینکه تحریم‌ها را تحمل کنیم

محمود احمدی‌بیغش عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه تمدید مهلت آژانس مسخره بازی بوده و با تمدید آن خاصیتش از دست می‌رود، تصریح کرد که دولت برای انتخابات مذاکره را شروع کرد اما به انتخابات نرسید و به طور کلی مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد.

نماینده اصولگرا: تمدید مهلت آژانس مسخره بازی است | راهی نداریم جز اینکه تحریم‌ها را تحمل کنیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با تاکید بر اینکه تمدید مهلت آژانس مسخره بازی بوده و با تمدید آن خاصیتش از دست می‌رود، تصریح کرد که دولت برای انتخابات مذاکره را شروع کرد اما به انتخابات نرسید و به طور کلی مذاکرات به نتیجه نمی‌رسد.

محمود احمدی‌بیغش، نماینده شازند در مجلس شورای اسلامی، درباره تمدید نشدن مهلت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اینکه ‌آیا ممکن است این مهلت تمدید شود، اظهار داشت: اگر این مهلت یک بار دیگر تمدید شود، خاصیتش از دست می‌رود، ضمن اینکه همین حالا نیز خاصیتش از دست رفته است، تمدید شدن آن نشان می‌دهد که یک بازی مسخره در پیش است.

وی در مورد اینکه آیا توافق به سرانجام می‌رسد یا نه، با بیان اینکه این توافق هیچ وقت انجام نمی‌شود، تصریح کرد: ما نه تنها با کشورهای اروپایی که پادو هستند بلکه با آمریکا که در راس مذاکرات قرار دارد، مشکل داریم و این چیزی نیست که با آمدن دولت‌ها تغییر کند چه آقای ترامپ و چه آقای بایدن بیاید، آقای روحانی و یا رئیسی، این سیاست‌ها فرقی نمی‌کند.

نماینده مجلس یازدهم ادامه داد: از طرفی مبنای آنها این است که اصلاً جمهوری اسلامی وجود نداشته باشد چه بسا اینکه اعتقاد دارند ایرانی وجود نداشته باشد و ما را به رسمیت نمی‌شناسند؛ بنابراین نمی‌توانیم کنار هم زندگی کنیم، پس رفت و آمد دولت‌ها چیزی را تغییر نمی‌دهد.

وی درباره اینکه در وین گفت‌وگوهایی شکل گرفته و در حال انجام است، تکلیف آن چه می‌شود،‌ گفت:‌ دولت عزم خود را جزم کرد تا قبل از انتخابات این مذاکرات را واقعاً به یک سرانجامی برساند، ‌اما وقتی به انتخابات نرسید دیگر رویش نمی‌شود که بازگردد و بگوید من نیتم انتخابات بود، لذا خودشان نیز این را می‌دانند که این یک بازی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اینکه آیا دولت منتخب آقای رئیسی مذاکرات را ادامه می‌دهد یا مجلس به آن اجازه چنین کاری را نمی‌دهد، خاطرنشان کرد:‌ مجلس به دولت اجازه می‌دهد اما در چارچوبی که تعیین و ترسیم شده است؛ اگر آمریکایی‌ها واقعا آن شرایطی که جمهوری اسلامی گذاشته است را بپذیرد، چرا مجلس آن را قبول نکند؟ اما شرط این است که همان چیزی که رهبری گفتند و مطالبه مردم است؛ یعنی به یکباره هرچیزی که عنوان تحریم‌ها دارد، برداشته شود و اگر اینگونه باشد، مذاکرات انجام می‌شود. ما مذاکرات را با این هدف انجام می‌دهیم وگرنه دلیل دیگری برای مذاکره نیست. اگر تحریم‌ها با هر عنوانی که هستند جمع شوند، قطعاً هم مجلس و هم دولت علاقه‌مند است؛ اما اگر بخواهد استخوان لای زخم باشد، قطعاً نه.

وی درباره اینکه اگر ما نخواهیم مذاکره کنیم چه راهکار دیگری وجود دارد، گفت: ما با یک دشمن واقعی طرف هستیم و او ما را تقسیم‌بندی نمی‌کند که با عده‌ای خوب باشد و با عده‌ای بد؛ اینگونه نیست که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها با بخشی از جامعه مخالف باشند، بلکه آمریکایی‌ها با هر کسی که عنوان ایرانی داشته باشد، مخالف هستند و اصلا مهم نیست که دین و مذهب آنها چیست و به همین دلیل آنها هر روز شیوه‌های دشمنی را مدرن‌تر می‌کنند.

احمدی‌بیغش با تاکید بر اینکه ما برای این قصه راهی نداریم جز اینکه روی پای خودمان بایستیم؛ یادآور شد: مرحوم گاندی چگونه زندگی کرد؟ ما هم باید همینطور باشیم، اگر به سمت زندگی برویم که به خودمان متکی باشیم (با هزاران سختی که دارد) و تحریم‌ها را تحمل کنیم، می‌توانیم.

وی با اشاره به تولید واکسن ایرانی گفت:‌ نمونه آن تولید واکسن است آن هم در شرایطی که ما از چهار طرف در دنیا و حتی از سوی سازمان ملل و اروپا تحریم هستیم. وقتی می‌توانیم چنین دستاوردی به دست بیاوریم، در سایر موارد هم باید همین کار را انجام دهیم تا زمانی که وابستگی داشته باشیم و چیزی به اسم مذاکرات به صورت سمبولیک وجود دارد و ما نیز باید شل کن و سفت کن دولتی‌ها را ببینیم، شرایط اینچنین است. ما برای رفع این مشکل باید متکی به خودمان باشیم.

 

منبع : ایلنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه