ارسال به دیگران پرینت

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی:

١٤ مورد کرونای هندی در کاشان شناسایی شد

معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی و تایید ١٤ مورد کرونا هندی در این شهرستان خبر داد.

١٤ مورد کرونای هندی در کاشان شناسایی شد

معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی و تایید ١٤ مورد کرونا هندی در این شهرستان خبر داد.

 مهدی دلاوری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به قدرت بالای سرایت سویه هندی، موارد کووید ناشی از آن به سرعت افزایش خواهد یافت.

وی با تاکید بر همزمانی افزایش موارد ابتلا و بستری مبتلایان گرونا در منطقه کاشان در روزهای اخیر اظهار داشت: موارد بستری ناشی از سایر بیماری‌ها و تصادف‌ها نیز افزایش یافته است به طوری که در پنج روز گذشته در مجموع ۸۲ بیمار ترومایی ناشی از تصادف و جراحت در بیمارستان شهید بهشتی کاشان بستری شده‌ و بار مراجعه به بیمارستان افزایش یافته است.

معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان تصریح کرد: با توجه به موارد یادشده، کنترل شرایط مستلزم رعایت دقیق شیوه‌نامه‌های بهداشتی از سوی مردم و تمامی ارگان‌ها و سازمان‌ها است.

دلاوری با تاکید بر قدرت سرایت بالای سوش هندی اظهار داشت: اگر وضعیت رعایت شیوه‌نامه‌ها به صورت کنونب باشد احتمال دارد که سوش غالب هندی شود.

رعایت ۶۰ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه  درصد بالایی از مردم نسبت به رعایت فاصله اجتماعی و زدن ماسک اهتمام لازم ندارند، افزود: با نگاه خوشبینانه میزان رعایت شیوه‌نامه‌ها در مجموع در ۲ شهرستان ٦٠ درصد است.

دلاوری یادآور شد: به دنبال افتتاح آزمایشگاه بیومارکرهای مولکولی دانشگاه علوم پزشکی کاشان در سفر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، غربالگری و شناسایی واریانت‌های مهم کروناویروس SARS-CoV۲ در کاشان امکان‌پذیر است.

به گفته وی، این آزمایشگاه با همکاری یک واحد فناور در مرکز رشد فناوری دانشگاه اقدام به ساخت سه کیت غربالگری مولکولی واریانت‌های مختلف کرونا کرده است.

معاون بهداشتی و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کاشان نهم تیر ماه نیز از شناسایی سه مورد قطعی کرونا هندی در این منطقه خبر داده بود.

وضعیت کرونایی شهرستان‌ کاشان و آران و بیدگل در برهه کنونی نارنجی است.

ویروس کرونا اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

ویروس کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی توصیه‌ شده است.

جمعیت نزدیک به ۵۰۰ هزار نفری شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل، زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی کاشان قرار دارد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان و شهرستان آران و بیدگل با بیش از ۱۰۳ هزار نفر جمعیت در حدود ۲۱۵ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه