ارسال به دیگران پرینت

سعیدی: دشمنان در انتخابات ۱۴۰۰ قصد تکرار اتفاق ۸۸ را داشتند، مردم آن را خنثی کردند

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اینکه مردم در تمامی این سال‌ها هر جایی که پای منافع ملی در میان بود کنار رهبری ایستادند و با بصیرت به پشتبانی پرداختند، گفت: مردم ایران فتنه‌هایی مانند کوی دانشگاه، فتنه ۸۸ و حتی در انتخابات ۱۴۰۰ نیز که دشمنان قصد تکرار اتفاق ۸۸ را داشتند، خنثی کرده و حافظ منافع ملی بودند

سعیدی: دشمنان در انتخابات ۱۴۰۰ قصد تکرار اتفاق ۸۸ را داشتند، مردم آن را خنثی کردند

حجت‌الاسلام علی سعیدی ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه این هفته رشت در مصلی این شهر با اشاره به حماسه مردم بصیر ایران اسلامی در انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: گیلانیان با شرکت پرشور خود در انتخابات، بصیرت و هوشیاری خود را به نمایش گذاشته و برگ زرین دیگری بر افتخارات این استان ولایت مدار ثبت کردند. 

وی نظام دینی را متشکل از شریعت الهی و مردم دانست و گفت: حضور فیزیکی مردم در کنار رهبری الهی در تشکیل حکومت دینی لازم است چرا که اگر مردم حضور فیزیکی نداشته باشند حاکمیت دینی شکل نمی‌گیرد. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به اهمیت حاکمیت دینی افزود: امام خمینی (ره) نسبت به میراث بعد از خود نگران بودند لذا پشتیبانی از ولایت فقیه و حفاظت از انقلاب در برابر نامحرمان دو وصیت مهم امام (ره) است که همواره ایشان به خواص و مردم، این دو مهم را سفارش می‌کردند. 

وی با تاکید بر لزوم رعایت دو وصیت امام (ره) توسط مردم بیان کرد: برخی نسبت به وصایای امام (ره)، دوگانه عمل کردند؛ اگر چه درباره ولایت فقیه نمره مطلوبی گرفته و پس از رحلت امام (ره) محکم از جایگاه ولایت و حکومت اسلامی حمایت کردند اما در دوری از نااهلان دچار اشکال شدند. 

سعیدی با اشاره به اینکه مردم در تمامی این سال‌ها هر جایی که پای منافع ملی در میان بود کنار رهبری ایستادند و با بصیرت به پشتبانی پرداختند، گفت: مردم ایران فتنه‌هایی مانند کوی دانشگاه، فتنه ۸۸ و حتی در انتخابات ۱۴۰۰ نیز که دشمنان قصد تکرار اتفاق ۸۸ را داشتند، خنثی کرده و حافظ منافع ملی بودند. 

وی با اشاره به نگاه امام (ره) مبنی بر اینکه اجازه ندهید انقلاب به دست نااهلان بیفتد، تصریح کرد: مردم ما گرفتار تضاد بین منافع شخصی و ملی شدند یعنی اگرچه منافع ملی میگوید پشت رهبر بایست اما منافع شخصی می‌گوید به فلان کاندیدا رای دهید چرا که گاهی منفعت شخصی چنین ایجاب می‌کند، لذا مردم باید تضاد بین منافع ملی و شخصی را برطرف کنند. 

وی با بیان اینکه شورای نگهبان وظیفه تایید شایستگی ندارد و انتخاب گزینه شایسته برعهده مردم است، افزود: 

همه کاندیدای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان هم تراز نیستند و برخی گرایشاتی دارند که برخلاف اصول اولیه انقلاب است لذا مردم باید فرد شایسته را انتخاب کرده و مراقب باشند نااهلان را انتخاب نکنند. 

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با بیان اینکه در اکثر انتخابات منافع شخصی بر منافع ملی ترجیح داده شده و این با سفارش امام (ره) در تضاد است، گفت: رای مردم به روسای جمهور به گونه‌ای نبود که این منتخبین به میراث امام (ره) به طور کامل پایبند باشند. 

سعیدی با اشاره به اینکه برخی اصلاح‌طلبان به ولایت فقیه التزام نداشته و برخی کاندیدای اصولگرا نیز بر موج منافع شخصی سوار شدند، بیان کرد: در طول این سال‌ها مردم در انتخابات اغلب به منافع شخصی خود پایبند بودند که برخلاف منافع ملی است.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرمانده معظم کل قوا با تاکید بر اصلاح قوانین درباره وعده‌های نامزدها در زمان انتخابات تصریح کرد: برخی دولت‌ها روی منافع مردم بدون توجه به موضوع، موج سواری می‌کنند، قانون باید اصلاح شود و از کاندیدا درباره وعده‌هایشان تضمین بگیرند زیرا دادن وعده‌هایی مانند برداشتن سربازی اجباری از وظایف ریاست جمهوری نیست.

وی امام خمینی (ره) را اصلاح‌طلب واقعی دانست که آمریکا را شیطان بزرگ خطاب می‌کرد در حالیکه برخی اصلاح‌طلبان امروزی آن را کدخدا می‌دانند، گفت: اولین بار است که پس از سال‌ها منافع شخصی مردم با منافع ملی همسان شده و به رئیس جمهوری رای دادند که هم حافظ منافع ملی و هم حافظ منافع شخصی است. 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه