ارسال به دیگران پرینت

آتش سوزی در تالاب میانکاله | بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی سوخت

رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان بهشهر از حریق بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی محدوده میانکاله از ۶ تیر ماه تا روز گذشته خبر داد.


 آتش سوزی در تالاب میانکاله |   بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی سوخت

«زمان رضا احمدی» رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان بهشهر، درباره آتش سوزی در تالاب میانکاله گفت: آتش سوزی فعلا و تا این ساعت مهار شده است. از ۶ تیر ماه تا روز گذشته هر روز شاهد آتش سوزی در منطقه بودیم. 

او ادامه داد: در تاریخ ۶ تیر ماه حدود ۲۷ هکتار، در ۷ تیر ماه حدود ۵ هکتار، در ۸ تیر ماه حدود ۳.۸ دهم هکتار و در روز گذشته به تنهایی ۷۰ هکتار از اراضی منطقه دچار حریق شد و تنها در این ۴ روز، حدود ۱۰۰ هکتار از اراضی محدوده میانکاله دچار آتش سوزی شد. 

رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان بهشهر با اشاره به آتش سوزی‌های رخ داده در میانکاله از ابتدای سال تاکنون گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ مورد آتش سوزی رخ داد و در مجموع .۱۲۸.۵ هکتار از عرصه‌های طبیعی میانکاله طعمه حریق شد. 

رضا احمدی درباره مهار آتش گفت: از این میزان در حدود ۷۰ درصد از گونه گیاهی سازیل و ۳۰ درصد گونه گیاهی انار وحشی در میانکاله دچار طعمه حریق شدند. 

او اضافه کرد: در تاریخ ۹ تیر ماه در ساعت دو بامداد گزارش وقوع آتش سوزی به مامورین یگان حفاظت رسیده و مامورین مستقر در منطقه میانکاله با تجهیزات اطفای حریق، یک دستگاه تراکتور، یک دستگاه خودرو، یک دستگاه لودر استیجاری به محل حریق اعزام شدند و مهار اولیه آتش را انجام دادند. 

رضا احمدی ادامه داد: با توجه به شدت وزش باد و پراکندگی آتش سوزی، آتش مجددا شعله‌ور شد. صبح روز گذشته در هماهنگی با ستاد بحران شهرستان یک دستگاه لودر دیگر از بندر امیرآباد و سه دستگاه خودرو آتش نشانی از بندرامیر آباد و شهرداری بهشهر و خودرو آتش نشانی منابع طبیعی به محل اعزام و پس از ۹ ساعت تلاش شبانه روزی مامورین و تعدادی دامدار، حریق در ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته مهار شد. 

رئیس اداره کل محیط زیست شهرستان بهشهر درباره احتمال آتش سوزی مجدد با توجه به گرمای هوا و وزش باد گرم گفت: با توجه به گرمای هوا و وزش باد در منطقه، همکاران ما و مامورین یگان حفاظت در حالت آماده باش هستند و گشت‌های مستمر در منطقه انجام تا به محض وقوع آتش هماهنگی‌های لازم در جهت اطفا حریق انجام شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه