ارسال به دیگران پرینت

اعلام جرم علیه ترامپ | سازمان ترامپ با جریمه و مجازات رو به رو می شود

تحقیقات دادگاه و سوابق عمومی نشان می‌دهد که مدیر مالی ترامپ و پسرش هدایایی به ارزش صدها هزار دلار مانند ملک دریافت کرده‌اند.

اعلام جرم علیه ترامپ  | سازمان ترامپ با جریمه و مجازات رو به رو می شود

یکی از افراد نزدیک به پرونده‌ مالیاتی "دونالد ترامپ" رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که علیه او و مدیر ارشد مالیاتی‌اش اعلام جرم شده است. این اولین اعلام جرم پس از 2 سال تحقیق دادستان‌های نیویورک علیه ترامپ و سازمان تجاری او است.

 هنوز جزئیات مربوط به پرونده مالیاتی ترامپ و مدیر مالی او مشخص نیست و احتمال دارد هئت منصفه دادگاه های منهتن در چند ساعت آینده اطلاعات بیشتری را در دسترس عموم قرار دهند.

منبع آگاه در این باره گفت: وایسلبرگ در روز پنجشنبه در برابر مقامات قرار می گیرد و دادگاه نیویورک به صورت رسمی علیه او اعلام جرم می‌کند.

وکیل ترامپ گفت که انتظار ندارد اعلام جرم علیه ترامپ در این هفته رسمی شود.

ورودی برج مسکونی ترامپ خیابان 56 در منطقه (ثروتمند نشین) منهتن شهر نیویورک در آمریکا/ عکس: رویترز

ترامپ

بازگشت به این پرونده و اعلام جرم علیه ترامپ می‌تواند آینده سیاسی او را پیچیده‌تر کند. براساس گزارش‌ها ترامپ به نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا فکر می‌کند.

"سایروس‌ ونس" دادستان ایالتی بخش منهتن از حزب دموکرات با همکاری "لتیتیا جیمز" دادستان کل ایالت نیویورک روی پرونده کیفری ترامپ تحقیق و پس از آن علیه ترامپ و مدیر مالی اش اعلام جرم کردند.

به گفته برخی از افراد مطلع و آشنا ویاسلبرگ و سایر مقامات سازمان ترامپ هدایای و مزایی مانند آپارتمان‌ و خودروهای رایگان و بدون اجاره را بدون ثبت در اظهارنامه مالیاتی خود دریافت کرده اند.

سخنگوی دادستان منطقه منهتن و وکیل وایسلبرگ از اظهار نظر در این باره خودداری کردند. وکلای سازمان ترامپ نیز بلافاصله در این باره اظهار نظر نکردند.

"رونالد فیشتی" وکیل ترامپ روز دوشنبه به رویترز گفت که اتهامات مربوط به مالیات و مزایای حاشیه‌ای است و شخص ترامپ در این موارد مورد اتهام و پیگرد قرار نمی گیرد.

"آلن  وایسلبرگ" مدیر ارشد مالی سازمان ترامپ در کنار او

 ترامپ در ماه "می" سال 2016 به عنوان نامزد ریاست جمهوری در یک کنفرانس خبری در برج ترامپ در منهتن در حال سخنرانی است/ عکس: رویترز

ترامپ و ویلسبرگ مدیر مالی شرکت

وی افزود: دادستان ‌ها در جلسه هفته گذشته با وکلا اعلام کردند تحقیقات هنوز دارد. او گفت: این اولین ضربه آنها (دادستانی) خواهد بود.

ترامپ نیز در سفر چهار روزه خود به "وسلاکو" تگزاس که برای انتقاد از سیاست‌های مهاجرت "جو بایدن" رئیس جمهور آمریکا صورت گرفت به سوالات خبرنگاران در مورد اتهامات مطرح شده علیه خود پاسخ نداد.

ترامپ در روز دوشنبه گذشته و در بیانیه ای دادستانی را مغرض خواند و افزود که اقدامات شرکت او "به هیچ وجه جرم نیست".

سازمان ترامپ در صورت محکومیت اصلی با جریمه و مجازات رو به رو می شود.

اعلام جرم می‌تواند فشار بر وایسلبرگ مدیر مالی ترامپ برای همکاری با دادستان‌ها را افزایش دهد. او تا کنون برای همکاری با دادستانی مقاومت کرده است.  وایسلبرگ از نزدیکان ترامپ است و همکاری بالقوه و قاطع با ترامپ را در این پرونده را برای آینده رئیس جمهور سابق مهم می‌داند.

تحقیقات دادگاه، سوابق عمومی و اسناد احضارنامه نشان می‌دهد که وایسلبرگ و "برری" پسرش هدایا و مزایایی به ارزش صدها هزار دلار مانند ملک دریافت کرده‌اند.

ورودی یکی از برج های ترامپ در بلوار پنجم منهتن در شهر نیویورک/ عکس: رویترز

اعلام جرم علیه سازمان خانوادگی ترامپ/ رئیس جمهور سابق آمریکا: دادستانی مغرض است

این موارد می‌توانند به عنوان راهکار پرداخت شرکت به اشخاص برای پنهان کردن دارایی آنها در طول سالیان متمادی مورد اتهام قرار بگیرد و علیه آن اعلام جرم شود.

"مارک شول" دادستان پیشین دفتر منهتن در این باره گفت که یکی از اتهامات "طرح فریب (کلاهبرداری)" است.

وی افزود: "طرح کلاهبرداری" جرمی است که به دادستانی اجازه پیگرد قانونی درباره شرح رفتار مجرمانه و چگونگی منشاء آن را می‌دهد و زمان شکل گیری و شروع این روند مهم نیست.

شول گفت که این اتهامات می‌تواند طرحی برای فریب سیستم مالیاتی باشد که مجازات‌های بسیار جدی‌تری را در پی خواهد داشت.

"سایروس‌ ونس" دادستان ایالتی بخش منهتن از پائیز گذشته تمرکز خود را بر بخش واگذاری مزایا و امکانات در سازمان ترامپ گذاشت و روند کاری خود را تسریع کرد.

 ونس به عنوان یک دموکرات در تحقیقات سه سال گذشته خود مجموعه‌ای از تخلفات احتمالی سازمان ترامپ را بررسی کرده و از احتمال دستکاری سازمان ترامپ در زمینه ارزش املاک این شرکت برای کاهش مالیات می‌گوید.

 ترامپ قبل از ورود به کاخ سفید در سال 2017 شرکت خود را با اعتماد بر پسران بزرگ خود و ویلسبرگ کنترل کرد و اینک معلوم نیست ترامپ در این سازمان چه کاره است.

 

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه