ارسال به دیگران پرینت

نیم میلیون داوطلب در جلسه کنکور امروز رقابت می کنند

دومین روز برگزاری کنکور سال ۱۴۰۰ از صبح امروز پنج شنبه ۱۰ تیر با رقابت بیش از ۵۰۰ هزار نفر از داوطلبان در دو گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم انسانی آغاز شد.

 نیم میلیون داوطلب در جلسه کنکور امروز رقابت می کنند

دومین روز  کنکور سال ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح امروز پنج شنبه با رقابت تعداد ۳۷۰  هزار و ۱۱۲  نفر از داوطلبان در گروه آزمایشی علوم انسانی و ۱۴۲ هزار و ۶۲ نفر در گروه آزمایشی ریاضی و فنی در ۳۵۲۲ حوزه امتحانی بیش از ۴۱۴ شهرستان و ۱۱ کشور خارجی آغاز شد.

 در کنکور ۱۴۰۰ تعداد ۶۶۲ هزار و ۱۱۴ داوطلب زن و تعداد ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب مرد ثبت نام کرده‌اند که برای آنها با احتساب گروه آزمایشی دوم برخی داوطلبان، تعداد یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور؛  ظرفیت‌های پذیرش دانشجو در کنکور ۱۴۰۰ تقریبا مطابق سال گذشته خواهد بود.به نحوی که سال ۹۹ حدود یک میلیون نفر در کلیه دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرش شدند و امسال نیز همین حدود و بالغ بر یک میلیون و ۹۰ هزار داوطلب پذیرش می شوند که جزئیات آن در زمان انتخاب رشته اعلام خواهد شد.

کلید اولیه آزمون سراسری برای حوزه های خارج از کشور روز ۱۶ تیر ماه جاری بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد.

همچنین بیش از ۹۰ درصد داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۰ برابر با ۹۸۲ هزار و ۷۵ داوطلب کارت خود را دریافت کرده‌اند.

 نتایج اولیه آزمون سراسری به صورت کارنامه تنظیم و در دهه اول مرداد ماه از طریق سایت این سازمان منتشر می شود.فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی نیز هفته آخر شهریور اعلام خواهد شد.

صبح روز چهارشنبه ۹ تیرماه آزمون برای بیش از ۱۲۵ هزار داوطلب در گروه ازمایشی هنر برگزار شد،  کنکور گروه آزمایشی علوم تجربی ، صبح فردا جمعه ۱۱ تیرماه و کنکور گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز صبح روز شنبه ۱۲ تیرماه برگزار می‌شود.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه