ارسال به دیگران پرینت

واعظی: از هفته آینده، هر هفته ۱.۷ میلیون دز واکسن کرونا تحویل می‌گیریم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: از هفته آینده نزدیک یک میلیون و هفتصد هزار دُز واکسن به صورت هفتگی تحویل می‌گیریم.

واعظی: از هفته آینده، هر هفته ۱.۷ میلیون دز واکسن کرونا تحویل می‌گیریم

رئیس دفتر رئیس جمهور گفت: از هفته آینده نزدیک یک میلیون و هفتصد هزار دُز واکسن به صورت هفتگی تحویل می‌گیریم.

 محمود واعظی در حاشیه جلسه دولت در جمع خبرنگاران درباره برخی ناهماهنگی‌ها در تزریق دوز دوم واکسن کرونا افزود: خواهش می‌کنم زحمات ۱۶ ماهه‌ای که کادر درمان و مدیران وزارت بهداشت می‌کشند با یک اتفاق زیر سوال نبریم. یک برنامه ریزی خوبی انجام شد، اما یک اتفاقی افتاد که از دست کادر درمان کشور خارج بود. کشوری که قرارداد بسته بودیم در آنجا اتفاقی افتاد که از ما خواهش کردند که دو یا سه هفته صادرات متوقف شود تا آن‌ها واکسیناسیون داخل کشور خود را انجام دهند.

وی گفت: خوشبختانه دو میلیون دز واکسن وارد شد و واکسن داخلی برکت نیز مجوز گرفت و تزریق واکسن پاستور هم از هفته آینده شروع می‌شود.

رئیس دفتر رئیس جمهور ادامه داد: وقتی خبر رسید ما مشکلی برای دز دوم واکسن نداریم، وزارت بهداشت براساس زمانبندی سه هفته قبل شروع کرد به پیامک دادن، وقتی عده‌ای در یک مرکزی شنیدند که در این مرکز می‌توانند بدون نوبت و بدون پیامک واکسن بزنند مراجعه کردند و گرفتاری ایجاد شد.

واعظی گفت: این وظیفه دولت است که به صورت رایگان واکسیناسیون انجام شود و افتخار ما این است که در راستای قولی که به مردم دادیم تلاش کنیم و خوشبختانه در هفته آینده نزدیک یک میلیون و هفتصد هزار دز واکسن دریافت می‌کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در ادامه در خصوص مذاکرات وین گفت: در مذاکرات وین تضمین می‌خواهیم که آنچه در دولت ترامپ اتفاق افتاده دوباره نیفتد.

وی افزود: ما از روز اول بر این موضوع تاکید داشتیم و هنوز هم تاکید داریم که این حق ماست و باید اطمینان کسب کنیم. نمی‌توانیم عضو معاهده‌ای باشیم و هر لحظه حس کنیم اتفاقی می‌افتد.

رییس دفتر رییس جمهور با تاکید بر اهمیت راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها گفت: اگر می‌خواهیم به تعهدات خود عمل کنیم، طرف مقابل هم به تعهدات خود باید عمل کند ضمن اینکه آمریکا از برجام خارج شده است پس نخست آمریکا باید به تعهدات خود عمل کند و بعد ما راستی‌آزمایی کرده و به تعهدات خود عمل می‌کنیم.

واعظی درباره اینکه آیا مذاکرات وین در دولت دوازدهم به نتیجه می‌رسد یا دولت جدید، گفت: اصل موضوع این است که چه در دولت آقای روحانی و چه در دولت آقای رییسی تلاش گسترده‌ای برای حفظ حقوق ملت ایران انجام شود و برجامی به توافق برسد که قابل اجرا باشد؛ ضمن آنکه طرف‌های مقابل به تعهدات خود عمل کنند و تحریم‌ها سریعتر برداشته شود.

رییس دفتر رییس جمهور همچنین به انتخاب آقای کمیجانی به عنوان رئیس کل بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: این انتخاب به این معنا نیست که ما کسی را انتخاب کردیم که برای دولت بعدی تعیین تکلیف کنیم و خود آقای کمیجانی هم از رئیس جمهور سیزدهم خواهند خواست به محض اینکه دولت جدید شروع به کار کند رئیس جدید را انتخاب کنند.

وی افزود: با انتخاب رئیس کل بانک مرکزی توسط دولت ممکن این سوال پیش بیاید با توجه به اینکه یک ماه از دولت مانده می‌توانستیم سرپرست بگذاریم ما براساس اساس نامه بانک مرکزی عمل کردیم طبق این اساس نامه اگر رئیس کل بانک مرکزی به هردلیلی که نتواند به کارخود ادامه دهد ظرف یک ماه قائم مقام کار را پیش می‌برد و بعد از یک ماه رئیس باید انتخاب شود.

 

منبع : خبرگزاری صدا و سیما
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه