ارسال به دیگران پرینت

طرح جدید تامین اجتماعی برای بازنشستگان چیست؟

رئیس اتحایه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: یک کارگر برای دریافت حکم خود به دفتر الکترونیکی مراجعه و ۷ میلیون تومان پرداخت کرده بود؛ به همین دلیل باید ابتدا آگاهی و آموزش‌های لازم به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی ارائه شود.

طرح جدید تامین اجتماعی برای بازنشستگان چیست؟

حسن صادقی رئیس اتحایه پیشکسوتان جامعه کارگری در جریان سلسله نشست‌های رویای تأمین اجتماعی فراگیر با موضوع تأمین اجتماعی دیجیتال با طرح ۳۰۷۰ که با مصطفی سالاری مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: طرحی که فرآیند آن منجر به رضایتمندی صف شود باید همراه با آموزش و اطلاع‌رسانی به جامعه هدف باشد در حالی که در طرح ۳۰۷۰ به این موضوع عنایت نشده است.

وی با اشاره به اینکه جامعه هدف ما با فناوری روز آشنا نیستند گفت: در حوزه مدیریتی این آموزش‌ها را ارائه کرده‌ایم اما بازنشستگان و کارگران ما که عمدتا اطلاعات کافی را ندارند با این دانش و استفاده از طرح ۳۰۷۰ آشنا نیستند.

رئیس اتحایه پیشکسوتان جامعه کارگری با انتقاد از سازمان تأمین اجتماعی گفت: به عنوان مثال کارگری که برای اخذ حکم خود به یکی از دفاتر الکترونیکی بیرونی مراجعه کرده بود برای دریافت حکم خود مبلغ ۷ میلیون تومان پرداخت کرده بود و به همین دلیل باید ابتدا آگاهی و آموزش‌های لازم به جامعه هدف سازمان تامین اجتماعی ارائه شود.

صادقی با تأکید بر اینکه براساس بررسی‌های انجام شده طرح ۳۰۷۰ میزان مراجعات را به شعب کاهش داده است، افزود: صرفه‌جویی در وقت و همچنین ارائه خدمات در طرح ۳۰۷۰ باید مدنظر قرار گیرد همچنین مکانیزمی تعریف شود که دانش و آگاهی گروه هدف ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: اگر ما به عنوان شرکای اجتماعی در طرح اشاره شده نظارت نداشته باشیم این طرح همانند سایر طرح‌های سازمان متوقف خواهد شد و به همین دلیل باید نظارت و کنترل داشته باشیم تا طرح استمرار داشته باشد.

طرح ۳۰۷۰ تامین اجتماعی چیست؟

علی خدایی رئیس شورای اسلامی کار در ادامه جلسه گفت: براساس نظرسنجی انجام شده در تهران ۷۰ درصد از جامعه هدف که تحصیلات دانشگاهی داشتند از طرح ۳۰۷۰ ابراز رضایت داشتند.باید نظرسنجی برای سایر استانها و مناطق محروم انجام شود. همچنین آموزش و اطلاع‌رسانی برای جامعه هدف سازمان افزایش یابد.

خدایی ادامه داد: با اجرای طرح ۳۰۷۰ مراجعات به شعب کاهش پیدا کرده است و رضایتمندی را در بر داشته است.

با اجرای طرح ۳۰۷۰ توسط سازمان تأمین اجتماعی، ۳۰ خدمت حضوری این سازمان به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود که قرار است حدود ۷۰ میلیون مراجعه حضوری را کاهش دهد.

 

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ح ارسالی در

      عقب افتاد ه فروردین بازنشسته ومستمر بگیر چی شد

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه