ارسال به دیگران پرینت

رییس فدراسیون پزشکی:

حضور حدادی در المپیک توکیو قطعی شد

رییس فدراسیون پزشکی - ورزشی در واکنش به آسیب‌دیدگی احسان حدادی دارنده نقره المپیک ۲۰۱۲ لندن گفت : حدادی در المپیک توکیو حضور خواهد یافت.

حضور حدادی در المپیک توکیو قطعی شد

 غلامرضا نوروزی این اظهارات را درباره آخرین وضعیت احسان حدادی بیان کرد و افزود: با توجه به وضعیت جسمانی وی به خاطر دیسک شدیدی که در کمر دارد به عمل جراحی نیاز دارد،  کمیسیون تخصصی برای او تشکیل دادیم. اما خودش مایل به جراحی نیست و تلاش شد تا با کارهای توانبخشی در المپیک شرکت کند. آرزو می‌کنیم در مسابقات با مشکلی روبرو نشود و بعد از المپیک هم تحت درمان قرار خواهد گرفت. البته حضور حدادی در المپیک توکیو قطعی شده و  مانعی برای فعالیت وجود ندارد.

وی همچنین درباره مثبت اعلام شدن تست دوپینگ ۲ ورزشکار در رشته کاراته و تکواندو گفت: حکم یک ورزشکار المپیکی ما صادر نشده و چون ماده خاص است، هر نوع حکمی را می‌شود درباره او متصور شد. می‌تواند این محرومیت کمتر از ۶ ماه باشد چون ماده خاص است. وقتی در مورد ماده خاص حکم صادر می‌شود از کمترین میزان محرومیت تا بیشترین آن که چهار سال است اعمال خواهد شد. با توجه به دفاعیات ورزشکار و دارویی که مصرف کرده، ممکن است کمترین محرومیت برای او در نظر گرفته شود.

نوروزی ادامه داد: با توجه به فاصله اندکی که تا المپیک داریم ممکن است به المپیک نرسد اما  می‌تواند در رویداد بعدی شرکت کند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی ادامه داد: ورزشکار دوم هم که مربوط به تکواندو بود، هرچند ورزشکار مهمی است، ولی المپیکی نبود. تیم زنان به صورت نمایشی در المپیک شرکت می‌کند و کسب مدالش مهم نیست. این ورزشکار هم به خاطر مشکلش دارو مصرف کرده و صدور حکمش از ایران خواهد بود. 

چندی پیش پس از مثبت اعلام شدن تست دوپینگ کاراته‌کای المپیکی ایران، نمونه تست دوپینگ ورزشکار دختر تکواندو کار ایران هم مثبت اعلام شد.

کاروان ایران تاکنون ۶۶ سهمیه کسب کرده است که از این تعداد ۱۰ سهمیه برای زنان است.

در این رویداد کاراته چهار سهمیه (۲ زن و ۲ پسر) و تکواندو سه سهمیه ( یک زن و ۲ مرد) کسب کردند.

سی و دومین دوره بازی‌های المپیک توکیو با یکسال تاخیر اول مردادماه امسال در پایتخت ژاپن برگزار می‌شود.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه