ارسال به دیگران پرینت

ریشه بی اعتمادی برخی از مردم به واکسن ایرانی در چیست ؟

بی اعتمادی برخی از مردم به واکسن ایرانی اعتقاد دارند این بی اعتمادی نتیجه تجارب قبلی آنهاست.

ریشه بی اعتمادی برخی از مردم به واکسن ایرانی در چیست ؟

پس از انتشار نظرسنجی درباره دلایل بی اعتمادی برخی از مردم در جهان و ایران به واکسن کرونا، کاربران زیادی درباره این مساله اظهارنظر کردند.

برخی از کاربران می گویند به خاطر شایعات بی اساسی که در این باره وجود دارد، برخی مردم نسبت به واکسن بدبین شده اند. یکی از کاربران در این باره نوشته: سال ۲۰۰۶ هنوز فرودگاه امام در حال ساخت بود و همه پروازهای خارجی از فرودگاه مهراباد انجام می شد یادم هست اون موقع خیلی تو جی میل مثل واتس اپ امروز اطلاعات رد و بدل می شد یک ایمیلی دست به دست می شد که فرودگاه امام فرودگاهی است که اصلا دوام نداره از لحاظ سازه ای خطرناکه ، ... ملت هم باور می کردند مثل همین حرف هایی که راجع واکسن ایرانی می زدند در صورتی که چقدر ما غافل بودیم اون موقع ایرلاین قطری و اماراتی داشتند با خراب کردن وجهه این فرودگاه دنیا رو قانع می کردند که مسیر ها رو دو ساعت دورتر کنند و ملت چه ساده اون حرف ها رو باور می کردند. داستان همینه وگرنه این همه داروی ایرانی تولید می شود و مصرف می کنیم ما فقط به واکسن کرونای ایرانی مشکوکیم واقعا شرم اوره این همه متخصص دارند تحقیق می کنند ...

کاربری به نام حسنعلی اما معتقد است: به نظرم باید به پزشکان و متخصصان وطن اعتماد کرد که در طول دوسال گدشته با کرونا مبارزه کردند و الان در گام آخر با واکسیناسیون اقدامات بهداشتی را تکمیل کردند درود بر همت شان.

کاربر دیگری که خود را صادق نامیده در مقام اعتراض به این سوال برآمده و نوشته: کدوم اعتماد؟ اصلا مگه در این خصوص اطلاعاتی داده شده که مردم اعتماد کنند؟ قبل از اعتماد سازی باید شفاف سازی کنند..ضمنا مردم سابقه را هم نگاه می کنند و رفتار مسئولان با مردم را.ضمنا کدوم مبارزه؟؟ هر کس رفت بیمارستان که مُرد. بقیه رو که خدا نخواست که بمیرند.. یه خورده به شعور مردم احترام بگذاریم. متاسفانه مسئولان عادت کردند که از دید نگاه از بالا به مردم نگاه کنند و مردم هم همیشه باید بگویند چشم..

کاربر دیگری هم سابقه ذهنی مردم را در این بی اعتمادی مقصر دانسته و نوشته: چگونه به واکسنی که توسط کشوری که بارها و بارها دروغ گفته میشه اطمینان کرد از کرونا یاب مستعان تا وعده های بی سرانجام واکسینه کردن اقشار مختلف که بارها و بارها به تعویق افتادن تا ادعای حمله پهپادی به مرکز ساخت این واکسن.

مهسا یک راهکار خوب پیشنهاد داده و گفته: ببینید راجع به واکسن اسپوتنیک وی هم همین حرفا رو میزدن و اعتمادی نداشتن اما به محض اینکه چارتا مجله معتبر علمی مقالات و تحقیقاتشونو تایید کردن اعتماد مردم بهشون برگشت حالا برای واکسن ایرانی هم باید همین کارو بکنید نکه هنرمندا رو بیارن ردیف کنن بهشون واکسن بزنن که مردم اعتماد کنن.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه