ارسال به دیگران پرینت

معاون وزیر بهداشت: ماهانه ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا از شهریورماه در کشور توزیع می‌شود

معاون بهداشتی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ هر ماه حداقل ۱۰ میلیون دوز انواع واکسن کرونا ، در اختیار استان ها قرار می گیرد که این امر بسیار مهم است.

معاون وزیر بهداشت: ماهانه ۱۰ میلیون دوز واکسن کرونا از شهریورماه در کشور توزیع می‌شود

معاون بهداشتی وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از شهریور ماه سال ۱۴۰۰ هر ماه حداقل ۱۰ میلیون دوز انواع واکسن کرونا ، در اختیار استان ها قرار می گیرد که این امر بسیار مهم است.

علیرضا رئیسی روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت ویروس کرونا در یزد، با تشکر از زحمات همکاران حوزه بهداشت و دستگاه های همکار به خصوص نیروهای بسیج و سپاه پاسداران افزود: یزد از جمله مناطق موفق کشور در رعایت پروتکل های بهداشتی و پیشگیری در بخش سرپایی افراد مبتلا به کروناست.

وی اظهار کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی با مشارکت نیروهای بسیج و سپاه، افزایش واکسیناسیون به خصوص گروه سنی ۶۰ سال به بالا، افزایش مراکز تجمیعی تزریق واکسن و تزریق برای مشاغل حساس از جمله اقدامات آتی استان است.

معاون وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد برای کنترل بیماری و قطع زنجیره ویروس و مرگ و میر کرونا بسیار حایز اهمیت است که مقام های سیاسی و علمی استان برای آموزش عموم مردم برای تزریق واکسن باید تلاش کنند.

وی به اتفاق سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر روز دوشنبه وارد یزد شد

همچنین بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم‌اکنون ۴۲۸ فرد مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۷۹ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.

در شبانه‌روز گذشته ۱۵۸ فرد مشکوک به ویروس کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند و هم‌اکنون شهرستان یزد در وضعیت قرمز، شهرستان‌های اشکذر، اردکان و بهاباد در وضعیت زرد، همچنین شهرستان های میبد، تفت، ابرکوه، خاتم و بافق در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارد.

یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۰ شهرستان دارد، با توجه به اعلام دانشگاه یادشده روند سرعت انتشار ویروس کرونا که عامل بیماری کووید ۱۹ است، در استان رو به افزایش است.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا عامل بیماری کووید ۱۹ از اواخر سال ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند ۹۸ (فوریه ۲۰۲۰) بروز پاندمی (همه‌ گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می‌شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مشکلات گوارشی از جمله علایم بیماری کووید ۱۹ است و بیش از ۸۰ درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می‌شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا و هند که موجب افزایش سرایت، بیماری‌زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی‌های جدی را در جهان به وجود آورده است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه