ارسال به دیگران پرینت

محدودیت‌های جدید به منظور جلوگیری از شیوع گونه دلتای کرونا

به منظور جلوگیری از شیوع کرونا و در پی رشد گونه دلتای این بیماری، آلمان محدودیت‌هایی را برای سفر از روسیه و پرتغال به کشورش اعمال کرد.

محدودیت‌های جدید به منظور جلوگیری از شیوع گونه دلتای کرونا

در راستای مقابله با ویروس کرونا و در پی نکرانی‌ها از رشد گونه دلتای کرونا، آلمان کشور‌های روسیه و پرتغال را به عنوان کشور‌هایی که در آن گونه‌های مختلف کرونا مشاهده شده، دسته بندی کرده و ورود از این کشور‌ها را ممنوع اعلام کرد.

بر پایه این گزارش، از روز سه شنبه، تنها شهروندان و ساکنان مقیم آلمان اجازه خواهند داشت تا از کشور‌های پرتغال و روسیه به مقصد آلمان سفر کنند.

همچنین افرادی که از روسیه و پرتغال وارد این کشور می‌شوند، می‌بایستی تحت قرنطینه‌ای دو هفته‌ای قرار گیرند؛ خواه آن‌ها تست کرونایشان منفی بوده باشد یا خیر.

طبق گزارش دویچه وله، روسیه و پرتغال هم اکنون در حال گزارش افزایش شمار مبتلایان به نوع دلتای کرونا هستند.

طبق گزارش دویچه وله، اکنون نگرانی از گونه دلتا در حال بدل شدن به «نگرانی غالب» در این کشور است. مقامات آلمانی با صدور گزارشی، در خصوص گونه دلتا که برای نخستین بار در هند شناسایی شد و اکنون در انگلیس نیز رواج دارد، هشدار دادند.

«رابرت ویلر» ریاست آژانس کنترل بیماری موسسه «رابرت کخ» آلمان اعلام کرد انتظار می‌رود گونه دلتا تا فصل پاییز پاییز به «سویه غالب» در آلمان بدل شود.

حال با این تصمیم جدید دولت آلمان، پرتغال و روسیه به فهرست ۱۴ کشور دیگری ملحق می‌شوند که گونه‌های دارای انتقال پذیری بالا در آن مناطق رواج دارد. اکنون کشور‌هایی نظیر انگلیس، هند، آفریقای جنوبی و برزیل نیز در فهرست این کشور‌ها قرار دارند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز روز پنجشنبه از سران اتحادیه اروپا خواسته بودند تا موضعی قاطع در برابر سفر از انگلیس به منظور جلوگیری از شیوع این گونه کرونا در کشور‌های اتحادیه اروپا بگیرند.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه