ارسال به دیگران پرینت

رسوایی وزیر بهداشت بریتانیا؛ نقض قوانین کرونا

منابع می‌گویند دولت معتقد است هیچ قانونی نقض نشده زیرا هنکاک و دستیارش برای اهداف کاری و قانونی در دفتر کار بوده‌اند.

رسوایی وزیر بهداشت بریتانیا؛ نقض قوانین کرونا

"بوریس جانسون" نخست وزیر بریتانیا روز گذشته درخواست‌های مکرر برای اخراج وزیر بهداشت خود را به دلیل نقض پروتکل‌های بهداشتی کرونا رد کرد.

به گزارش عصر ایران، روزنامه "سان" تصاویری از "مت هنکاک" وزیر بهداشت بریتانیا را در حال بوسیدن و در آغوش گرفتن "جینا کولادانگلو" دستیارش  در صفحه اول و فیلم آن را در سایت خود منتشر کرد.

"مت هنکاک" و "جینا کولادانگلو" دستیارش در حال ورود به خیابان داونینگ استریت/ عکس: GETTY IMAGES

رسوایی وزیر بهداشت بریتانیا/ نقض قوانین کرونا /او دستیارش را بغل کرد و بوسید

این روزنامه "تابلوید" بریتانیایی نوشت: تصاویر در روز 16 اردیبهشت و یک ماه قبل از لغو قوانین ممنوعیت تماس صمیمانه با افراد خارج از خانه گرفته شده است و هنکاک و کولادانگلو هر دو متاهل و دارای سه فرزند هستند. این قانون به دلیل شیوع ویروس کرونا در بریتانیا وضع شده بود.

روزنامه تبلوید یا تابلوید یک سبک پرطرفدار روزنامه‌نگاری است که در بین عموم به نشریات زرد و شایعه‌پراکن شهرت دارند.

هنکاک 15 سال است با مارتا هنکاک پزشک متخصص استخوان و کولادانگلو 43 ساله با "اولیور ترس" تاجر بریتانی ازدواج کرده‌اند.

روزنامه سان نوشت: دستیار هنکاک قبل از کار با وزیر بهداشت از دوستان او بود.

بی بی سی نوشت: فاصله اجتماعی در محل کار یک شرط قانونی نیست اما دولت مکررا توصیه می‌کند فاصله دو متری در محل کار بین کارمندان حفظ شود یا افراد با حفظ فاصله یک متری از ماسک استفاده کرده و در نزدیکی هم نایستند.

"رابرت جنریک" وزیر مسکن بریتانیا در این باره گفت که همکار او در کابینه حق عذرخواهی داشته و اینک باید به او اجازه ادامه کار به عنوان وزیر بهداشت داده شود.

منابع می گویند دولت معتقد است هیچ قانونی نقض نشده زیرا هنکاک و کولادانگلو برای اهداف کاری و قانونی در سازمان بوده‌اند.

مارتا هنکاک همسر وزیر بهداشت بریتانیا در حال خروج از خانه‌اش در لندن بریتانیا/ عکس: REUTERS

رسوایی وزیر بهداشت بریتانیا/ نقض قوانین کرونا /او دستیارش را بغل کرد و بوسید

لیبرال دموکرات‌ها هنکاک را به ریاکاری در مورد قوانین فاصله گذاری اجتماعی محکوم کرده اند.

 گروه "عدالت برای خانواده‌های داغدار کرونا" این اتفاق را "اندوهبار" خواند و اعلام کرد: "هنکاک قوانین را نادیده گرفته در حالی که ما نتوانستیم خانواده و دوستان را در حین مراسم خاکسپاری کرونا در آغوش بگیریم".

رویترز نوشت: وزیر بهداشت در این باره گفت: من نقض مقررات فاصله اجتماعی را می‌پذیرم. من مردم را ناامید کردم و بسیار متاسفم. همچنان برای خروج کشور از بحران همه گیری (کرونا) تلاش می‌کنم و از حفظ حریم خانواده‌ام در این مسئله شخصی سپاسگزارم.

هنکاک 42 ساله در مرکز مبازرات دولت علیه بیماری کرونا قرار دارد و اغلب با حضور در تلویزیون به مردم می‌گوید که از قوانین سخت‌گیرانه کرونایی اطاعت کنند. او همچنین از سازمان خود در برابر انتقادهای مدیریت بحران کرونا دفاع می‌کند.

سخنگوی دفتر جانسون گفت که نخست وزیر عذرخواهی هنکاک را پذیرفته و به او اطمنان کامل داشته و "موضوع را مختومه می‌داند".

حزب کارگر به عنوان حزب مخالف جانسون خواستار اخراج "هنکاک" و تحقیق و بررسی بیشتر در باره نقض کدهای رفتار وزرا شده است.

سخنگوی حزب کارگر در این باره گفت: علی رغم تلاش دولت برای پوشاندن این مسئله، موضوع هنوز تمام نشده است.

وی افزود: به نظر می رسد "مت هنکاک" با دستیاری که به عنوان مشاور مالیات و بودجه استخدام کرده بوده رابطه پنهانی داشته و در حین شکستن قوانینی که خود ساخته است، شکار شده است.

بی بی سی نوشت: جینا کولادانگلو برای کاری به ازای 15 تا 20 روز در سال در سمت دستیار وزیر بهداشت 15 هزار پوند دریافت می‌کند.

افزایش فشار عمومی و درخواست برای اخراج وزیر بهداشت بریتانیا

هنکاک به دلیل مدیریت همه گیری کرونا در بخش بهداشت و درمان مورد انتقاد قرار گرفته است. این انتقادات در ماه های اولیه سال گذشته، هنگام کمبود امکانات محافظتی و مجموعه تست‌های کرونا در بیمارستا‌ن‌های ویژه بیماران کرونایی بیشتر بود.

او در فوریه گذشته و به دلیل فاش نکردن جزئیات یک قرار داد منعقد شده در طول کرونا نیز بار دیگر مورد انتقاد قرار گرفت. اما وزارت بهداشت اعلام کرد که سرعت عمل لازمه کار آنها در طول بحران بوده است.

 هنکاک در سال گذشته نیز گفت که یک دانشمند دولت پس از لغو قوانین کرونا و ملاقات با پارتنرش استعفا داد.

براساس یک نظرسنجی انجام شده در روز گذشته بیش از نیمی از بزرگسالان بریتانیایی اعلام کردند که هنکاک باید استعفا دهد. مطالعات موسسه "ساوانتا کامرس" (Savanta ComRes) نشان داد که 58 درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی فکر می‌کنند وزیر بهداشت کنار خواهد رفت.

"چارلی لروین" 19 ساله ساکن "کنت" در جنوب بریتانیا در این باره گفت: "خجالت آور است". دولت تاکنون فقط می‌گفت "مراقب باشید، نمی‌توانید این کار را کنید، نباید آن کار را کنید و بعد خودشان قانون شکنی کردند".

سان در مورد چگونگی به دست آوردن تصاویر دوربین‌های امنیتی چیزی نگفت اما به یک افشاگر در مورد روابط وزیر بهداشت و دستیارش اشاره کرد.

سان در این باره نوشت: هنکاک در اوایل دهه 2000 میلادی با دستیار خود را در دانشگاه اکسفورد ملاقات کرد. سمت کولادانگلو به عنوان مدیر غیر اجرایی در وبسایت وزارت بهداشت بریتانیا ذکر شده است.

"گرنت شپس" وزیر حمل و نقل بریتانیا در مورد انتصاب دوستان در سمت‌های دولتی گفت: "قوانین بسیار سختگیرانه‌ای در این مورد وجود دارد".

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه