ارسال به دیگران پرینت

سفر ایرانی‌ها به جشنواره کن شدنی است؟

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه فرانسه، کشورهای مختلف از جمله ایران شرایط متفاوتی برای سفر به این کشور در شرایط کرونایی خواهند داشت.

سفر ایرانی‌ها به جشنواره کن شدنی است؟

بر اساس آخرین اطلاعیه وزارت امور خارجه فرانسه که روز ۲۴ ژوئن (سوم تیرماه) به‌روزرسانی شده است، کشورهای حاضر در فهرست سبز شامل کشورهای اتحادیه اروپا، آندورا، ایسلند، لیختن‌اشتاین، موناکو، نروژ، سن مارینو، سوئیس، آلبانی، استرالیا، بوسنی، کانادا، هنگ کنگ، ژاپن، کوزوو، لبنان، مونته نگرو، نیوزلند، مقدونیه شمالی، عربستان، صربستان، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان و آمریکا در صورت دریافت واکسن کرونا بدون هیچ محدودیتی می توانند به کشور فرانسه سفر کنند اما افراد ۱۱ سال به بالا در صورت عدم واکسینه شدن می توانند با ارائه تست منفی PCR که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز گرفته شده، وارد خاک فرانسه شوند. 

اما اتباع کشورهایی که در لیست نارنجی سفر به فرانسه قرار دارند و ایران نیز یکی از آنهاست، در صورت واکسینه شدن با ارائه تست منفی PCR که حداکثر ۷۲ ساعت قبل از پرواز گرفته شده و یا تست آنتی ژن منفی حداکثر ۴۸ ساعت قبل از پرواز انجام شده، مشکلی برای سفر به فرانسه نخواهند داشت. 

اما اتباع کشورهای لیست نارنجی که واکسن کرونا دریافت نکرده اند علاوه بر تست منفی PCR  یا آنتی ژن، باید دلیل محکمی برای سفر به فرانسه نیز ارائه دهند، فهرست این دلایل در سایت وزات کشور فرانسه آمده است و دعوت جشنواره فیلم کن نیز می تواند یکی از دلایل اصلی سفر به فرانسه باشد. 

مسئولان جشنواره کن با ارائه نامه ای، مشکل سفر فیلمسازان و میهمانان خارجی جشنواره کن که برای شرکت در جشنواره یا بازار کن دعوت شده اند را حل خواهد کرد. 

امسال فیلم «قهرمان» ساخته اصغر فرهادی نماینده سینمای ایران در بخش مسابقه اصلی کن خواهد بود و با ۲۳ فیلم دیگر برای کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم رقابت خواهد کرد.

همچنین فیلم کوتاه «ارتودنسی» ساخته ۱۴ دقیقه‌ای محمدرضا میقانی یکی از ۱۰ فیلم بخش رقابتی فیلم کوتاه این رویداد سینمایی است.

هفتاد و چهارمین دوره جشنواره کن از ۶ تا ۱۷ جولای (۱۵ تا ۲۶ تیر) برگزار می‌شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه