ارسال به دیگران پرینت

مهمترین خواسته ی خداداد عزیزی از رئیس جمهور منتخب چیست ؟

خداداد عزیزی، همبازی علی دایی در تیم ملی فوتبال ایران گفت: به شخصه از این که رونالدو به رکورد علی دایی رسید اصلا خوشحال نیستم ولی خوشحالم فوتبالیستی مانند رونالدو به رکوردش رسید.

 مهمترین خواسته ی خداداد عزیزی از رئیس جمهور منتخب چیست ؟

محمدرضا مدنی: همزمان با رسیدن رونالدو به عدد ۱۰۹ گل زده ملی و ایستادن در کنار علی دایی در جدول برترین گلزنان تاریخ فوتبال جهان با خداداد عزیزی صحبت کردیم. خداداد عزیزی  درباره دستیابی رونالدو به رکورد علی دایی، تغییر احتمالی اسکوچیچ و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید: 

آقای عزیزی! از اینکه رکورد گلهای ملی رونالدو با دوست صمیمی‌تان (علی دایی) برابر شد چه حسی دارید؟

به شخص امیدوار بودم که هیچ وقت کسی به رکورد ۱۰۹ گل علی دایی نرسد. دوست داشتم هیچ وقت این رکورد شکسته نشود، ولی بالاخره و متاسفانه این اتفاق افتاد. خیلی برایم جالب بود که دیدم علی دایی با منش بالایش، این اتفاق را به رونالدو تبریک گفت. از طرفی هم خیلی خوشحالم که رکورد علی دایی را یک بازیکن مانند رونالدو شکست.

چطور؟

این خیلی فرق می‌کند تا این که این رکورد توسط یک بازیکن آسیایی یا گمنام شکسته می‌شد. آقای گلی در جهان با این همه ستاره و فوق ستاره فوتبال، اتفاق کمی نیست. ما هم با دنیا قابل قیاس نیستیم. نه از نظر سخت‌افزاری، نه از نظر نرم‌افزاری و نه برنامه ریزی کشورهای پیشرفته را داریم و نه پول و ثروت موجود در فوتبال‌مان در حدی است که توقع داشته باشیم چنین رکوردی را در اختیار بگیریم. با این همه باز هم می‌گویم، خوشحال نیستم از این که رکورد علی دایی شکسته شد.

در این مدت میلیون‌ها یا شاید میلیاردها انسان در جهان به خاطر این رکوردشکنی اسم دایی و ایران را دیده و یا شنیده اند. تأثیر علی دایی در شنخته شدن کشورمان در جهان چقدر است؟

گفتم که علی دایی شناسنامه فوتبال ایران است. واقعیت این است که او از هر نظر شایسته این عنوان است. هرچند که گروهی و دوست دارند شیطنت‌ کنند تا او را برنجانند و یا جایگاهش را تحت تاثیر قرار بدهند ولی با شرایطی که علی دایی در فوتبال ایران، آسیا و جهان دارد خودش را به عنوان یکی از نوادر و نوابغ فوتبال تثبیت کرده و این سالیان سال باقی خواهد ماند.

فکر می‌کنید رونالدو بتواند از رکورد دایی عبور کند؟

طبیعتاً رد می‌شود. پرتغال به مرحله نیمه نهایی راه یافته و سپس این تیم در جام جهانی هم هست و احتمالاً در رقابتهای پیش از جام جهانی، باز هم رونالدو در فیفا دی‌‎ها حضور پیدا می‌کند و الان هم که فقط نیازمند یک گل است.

این روزها اخبار مختلفی از فدراسیون فوتبال درباره احتمال برکناری اسکوچیچ از سرمربیگری تیم ملی به گوش می‌رسد. برخی معتقدند برای ادامه راه باید یک مربی بزرگ آورد و برخی با ادامه کار به شکل فعلی موافق هستند. نظر شما چیست؟

اسکوچیچ مربی بزرگی نیست اما آیا یک مربی بزرگ با این پولی که فدراسیون فوتبال ما دارد به ایران می‌آید؟ مربی بزرگ پول بزرگ می‎خواهد. فدراسیون فوتبال ما همین حالا هم بدهکار است ما باید حرفی بزنیم که بتوانیم به آن عمل کنیم.

بیشتر در این باره توضیح می‌دهید؟

دیدیم چطور استراماچونی به خاطر بی پولی رفت. شفر رفت. برانکو رفت. ویلموتس با قراردادش چه بلایی بر سر فدراسیون مان آورد؟ به همین خاطر است که می‌گویم نباید گنده گویی کرد.

اما در همین روزها صحبت از بازگشت کی روش و آشتی کنان عزیزی‌خادم با او هم مطرح شد. ممکن است کی روش برگردد؟

در اینکه کی‌روش مربی بزرگی است و توانست دو دوره متوالی تیم ملی ما را بدون دغدغه به جام جهانی ببرد شکی نیست ولی شما دارید پولی که امروز کی روش می‌خواهد را بدهید؟ ندارید! از طرفی الان چرا باید این مسائل را در بوق و کرنا کنند؟ طرح موضوع برکناری اسکوچیچ، در این شرایط اصلا درست نیست و حاصلی جز ضربه زدن به فوتبال ملی ما ندارد. هر مربی در این برهه به ایران نمی‌آید. به خصوص مربیان بزرگ که اصلاً نمی‌آیند.

پس معتقدید ادامه کار با اسکوچیچ منطقی تر است؟

همین حرفها باعث می‌شود که ما فکر اسکوچیچ را به هم بزنیم. برایش حاشیه درست می‌کنیم. او با صداقت درون وجودش آمد، تمام تلاشش را کرد و تیم ملی را از مرحله ای که همه ما کارشناسان صعود از آن را ۵۰-۵۰ فکر میکردیم با اقتدار بالا برد ولی با این حرف‌ها او را هم نسبت به خودمان بدبین می‌کنیم. تعارف نداریم، همه کارشناسان فوتبال شک داشتند که بتوانیم از این گروه صعود کنیم. پس چرا باید حالا که اسکوچیچ و بازیکنان تیم ملی این کار را برای ما کردند ذهنیتش را نسبت به اهالی فوتبال خراب کنیم؟ اجازه بدهیم اسکوچیچ به کارش ادامه بدهد و این کار را با شک و شبهه جلو نبرد. این رفتار پیش از این هم در حوزه تیم ملی تکرار شده و لطمه اش را دیده ایم.

یعنی آینده خوبی برای تیم ملی متصور نیستید؟

حالا ببینید اگر ما با همین اسکوچیچ در دور بعد به جام جهانی صعود کنیم باز هم این حرف‌ها مطرح می‌شود. عده‌ای دلال شیطنت می‌کنند که این مربی بزرگ نیست و باید با مربی بزرگ به جام جهانی برویم. اینها همه حاصل حضور دلالها در اطراف فوتبال ماست. کسانی که دلشان به حال فوتبال ملی نمی‌سوزد. در حال حاضر بازیکنان تیم ملی به اسکوچیچ عادت کرده‌اند و خودش هم با شناخت خوبی که از بچه‌ها دارد می‌تواند با اتکا به تیم ملیِ خوبی که در اختیار داریم هر کاری بکند .این بازیکنان فوق العاده هستند. ما دو تیم ۱۱ نفره آماده، بیرون و درون زمین داریم. فقط کافی است یکی مثل اسکوچیچ آشنا با فوتبال و دارای روابط خوب با بازیکنان کنار این تیم باشد تا هر کاری که می‌خواهند با تیم مقابل شان انجام بدهند.

پس از انتخاب ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور بعدی کشورمان، شما به عنوان یکی از استخوان خرد کرده‌های فوتبال که در کسوت‌های مختلف اعم از بازیکن و مربی در این ورزش حضور داشته و از زیر و بم آن مطلع هستید، مهمترین دغدغه و انتظارتان از رئیس جمهور جدید چیست؟

دغدغه اصلی ما از بین رفتن فساد در فوتبال است. متأسفانه اولین چیزی که با نگاه کردن به این فوتبال با آن مواجه می‌شویم این است که فساد، تمام فوتبال‌مان را فراگرفته است. اگر فساد در این فوتبال از بین برود قطعاً بسیاری از مشکلات از بین خواهد رفت.

چطور؟

در ورزشی که سالیانه بالغ بر ۱۵۰۰ میلیارد تومان پول در آن هزینه و جابه‌جا می‌شود قطعاً فساد بالایی هم در آن وجود دارد که متاسفانه درصد بالایی از آن، توسط همین اهالی فوتبال انجام می‌شود. گروهی رانت می‌گیرند و عده‌ای رانت می‌دهند. عده‌ای زیرمیزی می‌گیرند عده‌ای برای رسیدن به مقاصد شان زیرمیزی می‌دهند. من از آقای رئیسی توقع دارم به هر طریقی که می‌دانند پر و بال افراد فاسد در فوتبال را بچینند تا این ورزش بتواند نفس بکشد.

 

منبع : خبر ورزشی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه