ارسال به دیگران پرینت

رهبر اقلیت جمهوری‌‌خواه سنا خواستار تعویق خروج سربازان آمریکایی از افغانستان شد

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان که در واشنگتن به سر می برد، در نخستین ساعات حضورش با سناتور میچ مک کانل ریس اقلیت سنا دیدار و درباره تصمیم دولت بایدن مبنی بر خروج غیرمسوولانه نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان گفت و گو کرد. میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا با انتشار بیانیه ای ابراز امیدواری کرده است دولت بایدن روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را به تعویق بیندازد و به نگرانی‌ها توجه کند.


رهبر اقلیت جمهوری‌‌خواه سنا خواستار تعویق خروج سربازان آمریکایی از افغانستان شد

اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان که در واشنگتن به سر می برد، در نخستین ساعات حضورش با سناتور میچ مک کانل ریس اقلیت سنا دیدار و درباره تصمیم دولت بایدن مبنی بر خروج غیرمسوولانه نیروهای نظامی آمریکا از افغانستان گفت و گو کرد.

محمد اشرف غنی که به همراه امرالله صالح، معاون نخست رئیس جمهوری و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان به آمریکا سفر کرده است، پیش از دیدار با جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با چارلز شومر و میچ مک کانل روسای احزاب دموکرات و جمهوری‌خواه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا با انتشار بیانیه ای ابراز امیدواری کرده است دولت بایدن روند خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را به تعویق بیندازد و به نگرانی‌ها توجه کند.

مک کانل در بیانیه خود آورده است تصمیم رئیس جمهور بایدن برای خروج نیروهای آمریکایی، شرکای افغان ما را برای مقابله با تهدیدات تنها می گذارد.

در بیانیه رهبر اقلیت سنای آمریکا آمده است رئیس جمهوری و ملت افغانستان حق دارند تعجب کنند که چرا دولت بایدن تصمیم به خروج نیروهای نظامی گرفته در حالیکه این اقدام تهدیدات تروریستی را افزایش می دهد و طالبان با اقدام ما جسورتر شده است.

دولت جو بایدن اصرار دارد هرچه زودتر به حضور 18 ساله نیروهای آمریکایی در افغانستان با توجه به توافقنامه صلح با طالبان پایان دهد اما شماری از جمهوریخواهان مخالف این طرح هستند و به وی در مورد تبعات انجام این اقدام هشدار می‌دهند.

تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خروج نیروهای این کشور از افغانستان با رایزنی با متحدان و شرکای خارجی و همچنین تیم امنیت ملی خود گرفته شده است، همچنان مورد انتقاد جمهوری‌خواهان و برخی دموکرات‌ها قرار دارد.

تصمیم بایدن مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی که با خروج نیروهای ناتو هم همراه خواهد بود، از ابتدای ماه مه (۱۱ اردیبهشت) آغاز شده و قرار است تا ۱۱ سپتامبر مصادف با بیستمین سالگرد حمله به برج‌های دوقلوی تجارت جهانی در نیویورک، تکمیل شود..

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه