ارسال به دیگران پرینت

عباس عبدی:

باید مقصران حادثه اتوبوس خبرنگاران پاسخگو باشند

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران گفت: مقصران حادثه اتوبوس حامل خبرنگاران محیط زیست باید پاسخگو باشند.


 باید  مقصران حادثه اتوبوس خبرنگاران پاسخگو باشند

عباس عبدی روز جمعه در حاشیه مراسم تشییع پیکر ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی که عصر چهارشنبه در سانحه واژگونی اتوبوس در استان آذربایجان‌غربی جان باختند، با تسلیت درگذشت این دو خبرنگار فقید، اظهار کرد: تصادفات جاده‌ای محدود به خبرنگاران نیست. به تازگی چند سرباز تصادف کردند و جان‌شان را از دست دادند. قبلا هم در مسیر سیرجان به شیراز تعداد زیادی از سربازان در اثر تصادف فوت شدند. 

رییس انجمن صنفی روزنامه نگاران تهران افزود: مساله اصلی این است که چرا این همه تصادفات جاده‌ای داریم. فوت بر اثر تصادف چه برای سرباز یا مردم عادی یا پیر و جوان باشد در هر صورت اتفاق بدی نیست. البته طبیعی است که حساسیت انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران روی حرفه خودمان یعنی خبرنگاری باید بیشتر باشد. همان طور که هر کسی روی حرفه خودش بیشتر حساسیت دارد.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: دولت باید با هر کسی که کوتاهی و قصوری داشته برخورد جدی کند. درباره استانداردهای اتوبوس و مسیری که اتوبوس رفته ابهاماتی وجود دارد. باید مشخص شود چرا از یک خودرو بدون استانداردهای کافی استفاده کردند. به نظر می‌رسد یک تعدادی از صندلی‌ها کمربند نداشتند. شاید هم  کمربندشان درست کار نکرده که تعدادی از خبرنگاران به بیرون پرت شده‌اند. به هر حال وقتی که استانداردها را که پایین بیاورند، مشکلات گریبان همه را می گیرد. 

وی با اعلام این خبر که چند نفر از طرف انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تهران برای پیگیری وضعیت سانحه دیدگان به ارومیه اعزام شده‌اند اظهار داشت: این انجمن تا روشن شدن جوانب موضوع پیگیری خود را ادامه می دهد. 

عبدی تصادفات رانندگی را یک مساله چند وجهی خواند و گفت: وضعیت راه، امنیت خودرو و نظارت سه مساله‌ای است که بز میزان تصادفات تاثیر می‌گذارد. طی ۱۵ سال گذشته میزان خسارت‌ها کم شده ولی هنوز خیلی تا وضعیت مطلوب فاصله داریم.

 ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۰) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیران‌شهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در ۱۵ کیلومتری این شهرستان در منطقه بیگم قلعه پیران‌شهر دچار حادثه شد.

در این حادثه غم‌انگیز متاسفانه ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه