ارسال به دیگران پرینت

گردشگران روسی از چه زمانی بدون روادید به ایران سفر میکنند؟

طبق اطلاعات وزارت خارجه روسیه، توافقنامه مربوط به رژیم بدون روادیدی بین ایران و فدراسیون روسیه برای گروه‌های توریستی (متشکل از ۵ الی ۵۰ نفر و برای مدت ۱۵ روز) از اول جولای (دهم تیر ماه) به اجرا گذاشته می‌شود.


گردشگران روسی از چه زمانی بدون روادید به ایران سفر میکنند؟

به گزارش خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد که توافقنامه دوجانبه مربوط به رژیم بدون روادیدی بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای گروه‌های توریستی از اول ماه جولای (دهم تیر ماه) به اجرا گذاشته می‌شود.

دفتر انتشارات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای یادآور شد: «توافقات صورت گرفته بین مقامات مسکو و تهران درباره عدم لزوم اخذ روادید برای اعضای گروه‌های توریستی روسی و ایرانی برای سفر به هر یک از دو کشور، از اول ماه جولای سال 2021 (10 تیر ماه) به اجرا گذاشته خواهد شد.»  

طبق این اطلاعات، بدین ترتیب بر اساس توافقات دوجانبه، امکان سفر بدون روادید گروه‌های توریستی از 5 الی 50 نفر و برای مدت 15 روز به روسیه و ایران بوجود آمده است. این گروه‌ها می‌توانند توسط آژانس‌های توریستی دو کشور تشکیل شوند و برای کل گروه فقط یک روادید مورد نیاز خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه یادآور شده که پذیرش گروه‌های توریستی ایرانی در روسیه، بعد از لغو محدودیت‌های موقت برای تردد شهروندان خارجی در رابطه با شیوع ویروس کرونا امکان پذیر خواهد بود.  

مقامات مسکو و تهران به توسعه روابط دوجانبه در عرصه گردشگری علاقه‌مند بوده و خواستار گسترش همکاری‌ها در این زمینه هستند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه