ارسال به دیگران پرینت

ابهامات دولت سایه جلیلی| آیا جلیلی دولت سایه را ادامه می دهد؟

ابهامات دولت سایه جلیلی؛ آیا جلیلی دولت سایه را ادامه می دهد؟ جلیلی در دولت رئیسی هم در سایه می‌ماند؟

ابهامات دولت سایه جلیلی| آیا جلیلی دولت سایه را ادامه می دهد؟

سعید جلیلی به‌تازگی گفته است که «هر دانشگاه می‌تواند یک دولت سایه یا دولت شاهد برای کمک به دولت باشد. دانشگاه‌های ما باید این را کار و دغدغه خود بدانند که چطور می‌توان به دولت کمک کرد».

جلیلی با اشاره به‌ آغاز به کار دولت منتخب در روزهای آینده افزود: «این فرصت امروز وجود دارد و باید چهار سال آینده با اقداماتی جهادی به جهشی جدی دست یافت. نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی همراهی مردم را در به‌ثمر‌نشستن اقدامات دولت مؤثر خواند و گفت: تلاش همگانی ازسوی مردم و دولت برای موفقیت دولت‌ لازم است. این‌طور نیست که فکر کنیم با چند جلسه کار تمام شده است.

او در توضیح اینکه مصداق دولت در سایه چیست، چنین تشریح کرده است: «در مناظرات انتخاباتی مفهومی تحت عنوان دولت سایه مطرح شد که یکی از مصادیقش بسیج استادان است که می‌تواند با فعالیت خود سایه به سایه مسائل را دنبال کند». او افزود: «استادان و به‌ویژه بسیج استادان می‌توانند اگر کار درستی در حال انجام است، برای تسریع آن به دولت کمک کنند و اگر کار ناقصی دنبال می‌شود، با رصد وقایع برای کمک به دولت وارد میدان شود».

البته این سخنان جلیلی تازگی ندارد و او بعد از مشخص‌شدن نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سال 92 در پیام تبریکش به روحانی نوشت: «معتقدان به گفتمان انقلاب اسلامی وظیفه و حق خود می‌دانند با نگاهی ملی و فراتر از رقابت‌های انتخاباتی به‌مثابه دولت در سایه در چارچوب قانون و اخلاق، منتخب ملت و دولت او را در جهت رفع کاستی‌ها، تصحیح ایرادها و حرکت در مسیر خدمت به مردم... یاری کنند و بیانگر مطالبات مردم باشند».

به هر روی تا اینجای کار به نظر می‌رسد که در پیگیری دولت در سایه سعید جلیلی بیش از دیگران عزم جزمی دارد؛ اما تا اینجای کار مشخص نیست او و همراهانش در هشت سال گذشته و در قالب دولت در سایه چه تأثیری بر عرصه سیاسی و اجرائی کشور گذاشته‌اند؟

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • معتضد ارسالی در

      دروغگو خدا نیامرزدت که سفسطه و مغالطه گری می کنی

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه