ارسال به دیگران پرینت

توافق آشتی دوحه با چهار کشور امضا شد

عربستان سعودی سرانجام بعد از چند سال قطع روابط با قطر و تحت فشار گذاشتن این کشور، به دوحه بازگشت و سفیر سعودی استوارنامه خود را تسلیم کرد. منابع خبری در قطر گزارش کردند، «منصور بن خالد بن فرحان آل سعودی» سفیر عربستان سعودی در قطر امروز (دوشنبه) استوارنامه خود را تقدیم «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر کرد.


توافق آشتی دوحه با چهار کشور  امضا شد

عربستان سعودی سرانجام بعد از چند سال قطع روابط با قطر و تحت فشار گذاشتن این کشور، به دوحه بازگشت و سفیر سعودی استوارنامه خود را تسلیم کرد.

منابع خبری در قطر گزارش کردند، «منصور بن خالد بن فرحان آل سعودی» سفیر عربستان سعودی در قطر امروز (دوشنبه) استوارنامه خود را تقدیم «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر کرد.

خبرگزاری قطر (قنا) با اعلام این خبر افزود که وزیر خارجه قطر ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر جدید، بر ارائه هر گونه حمایتی جهت ارتقای روابط دوجانبه و گسترش همکاری‌ها در زمینه‌های مختلف تأکید کرد.

منصور بن خالد بن فرحان آل سعود پیشتر در سال ۲۰۱۲ سفیر فوق‌العاده عربستان در اسپانیا بوده است.

چهار کشور عربی اعم از عربستان سعودی، مصر، بحرین و امارات از سال ۲۰۱۷ به بهانه حمایت قطر از تروریسم، روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کرده و تمامی گذرگاه‌های زمینی، هوایی و دریایی را به روی این کشور بسته بودند تا اینکه ژانویه گذشته قطر در نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العلا عربستان سعودی شرکت و طی آن توافق آشتی دوحه با چهار کشور پس از گذشت نزدیک به چهار سال قطع روابط آن‌ها، امضا شد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه