ارسال به دیگران پرینت

بورس خرداد ماه را با بازدهی مثبت به پایان برد

امروز 31 خرداد 1400 شاخص کل بورس تهران تا سطح یک میلیون و 168 هزار واحد بالا آمد و خرداد ماه را 14 هزار واحد بالاتر از آخرین روز کاری اردیبهشت به پایان برد.

بورس خرداد ماه را با بازدهی مثبت به پایان برد

در معاملات روز دوشنبه شاخص کل بورس 4 هزار و 833 واحد صعود کرد و به سطح یک میلیون و 168 هزار واحد رسید.بورس

پایان صعودی بهار 1400

امروز از ابتدای معاملات روند شاخص کل بورس نزولی شد و در نیم ساعت ابتدایی بیش از 2 هزار واحد افت کرد. در پایان معاملات شاخص کل نسبت به روز یکشنبه 4 هزار و 833 واحد رشد کرد و به سطح یک میلیون و 168 هزار و 589 واحد رسید.

این در حالی است که شاخص در آخرین روز کاری اردیبهشت ماه در رقم یک میلیون و 154 هزار واحد قرار گرفته بود. بنابراین بورس خرداد ماه را با بازدهی مثبت به پایان برد

شاخص هم‌وزن نیز 118 واحد نسبت به روز یکشنبه بالا آمد و در رقم 370 هزار و 7 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس 32 واحد رشد کرد و به رقم 17 هزار و 319 واحد رسید.

بورس

دو سمت سبز و قرمز بازار

در پایان معاملات ‌روز دوشنبه، 197 نماد رشد قیمت داشتند که 142 نماد بورسی و 55 نماد فرابورسی بودند. همچنین 232 نماد کاهش قیمت داشتند که 158 نماد بورسی و 74 نماد فرابورسی بودند. به عبارت دیگر، 42 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 50 درصد بازار افت قیمت داشتند.

 کاهش خروج پول حقیقی 

روز دوشنبه برای دهمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار منفی شد و 151 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد که نسبت به روز کاری گذشته 72 درصد کاهش یافته است.

در معاملات امروز بیشترین خروج پول حقیقی به سهام شپنا (شرکت پالایش نفت اصفهان)  تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 34 میلیارد تومان بود. پس از شپنا، وپاسار (بانک پاسارگاد) و میدکو (صنایع معدنی خاورمیانه) بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند.

لیدرهای بازار

امروز «شستا»، «وتجارت» و «رمپنا» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند و سه نماد «فولاد»، «فملی» و «تاپیکو» نمادهای بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند. 

در جدول پرتراکنش‌ترین نمادهای بورس ولکار صدرنشین است و شستا و غکورش در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز فتوسا، رافزا و چخزر پرتراکنش‌‌ترین نمادها هستند.

امروز قیمت سهام اغلب نمادهای گروه‌های «فعالیت‌های جنبی مرتبط با واسطه‌گری مالی» (مثل فرابورس، بورس، کالا، انرژی، تنوین و تملت)، «کاشی و سرامیک» (مثل کلوند، کسعدی و کحافظ) و «مخابرات» (مثل اخابر، همراه و اپرداز) افزایش یافت.

افزایش ارزش صف‌های خرید

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز یکشنبه 68 درصد افزایش یافت و در رقم 483 میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز 5 درصد کاهش یافت و هزار و 495 میلیارد تومان شد. 

شرکت مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (با نماد معاملاتی ومدیر) با صف‌ خرید 114 میلیارد تومانی برای سومین روز پیاپی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از ومدیر ، ولکار (لیزینگ کارآفرین) و اخابر (شرکت مخابرات ایران) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین صف فروش نیز به خزر (فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 70 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، سنیر (سیمان سفید نی‌ریز) و بکاب (صنایع جوشکاب یزد) بیشترین صف فروش را داشتند.

کاهش ارزش معاملات خرد

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم 18 هزار و 626 میلیارد تومان رسید که نسبت به روز ‌‌یکشنبه 41 درصد افزایش یافته است. ارزش معاملات خرد نیز با افت 11 درصدی نسبت به روز قبل به رقم 4 هزار و 106 میلیارد تومان رسید.

شستا و خگستر رکورد داران معاملات بورس

در معاملات امروز نماد شستا (شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 220 میلیارد تومان بود.

پس از شستا، خگستر بیشترین ارزش معاملات را داشت و شپنا رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن خودرو و وتجارت در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز خگستر با تعداد 831 میلیون و 894 هزار و 217 سهم در صدر قرار گرفته است. خودرو در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به خساپا تعلق داشت. دو نماد وتجارت و خپارس نیز در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند.

بورس

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه