ارسال به دیگران پرینت

رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران در انگلیس آغاز شد

رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در کشور انگلیس از ساعت ۹ صبح به وقت محلی امروز (جمعه) در ۱۱ شعبه اخذ رای در هفت شهر این کشور از جمله لندن، آغاز شد.

رای گیری انتخابات ریاست جمهوری ایران در انگلیس آغاز شد

در مجموع ۱۲ صندوق در ۱۱ شعبه رأی در کشور انگلستان مستقر شده که از این تعداد شش صندوق در پنج شعبه در مناطق مختلف شهر لندن ( شامل دو صندوق در محل بخش کنسولی سفارت) و شش صندوق دیگر در شهرهای دیگر انگلیس شامل منچستر، بیرمنگام، نیوکاسل، گلاسکو، لیدز و کاردیف مستقر شده اند. 

روند رای گیری تا ساعت ۱۹ به وقت محلی ادامه خواهد یافت و در صورت ضرورت و به تشخیص هیات اجرایی انتخابات، امکان تمدید زمان و ساعت رأی گیری به مدت محدودی و برای برخی از حوزه ها وجود خواهد داشت.

با توجه به اعمال مقررات مربوط به کنترل شیوع بیماری کرونا در اماکن سرپوشیده در انگلستان، از رای دهندگان خواسته شده که هنگام حضور در شعب اخذ رأی، از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنند.

استقبال ایرانیان مقیم سوئد از انتخابات ریاست جمهوری

رای گیری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور هم میهنان ایرانی مقیم سوئد در سه شهر استکهلم، لوند و گوتنبرگ راس ساعت هفت و نیم صبح آغاز شد.

«احمد معصومی فر» سفیر ایران در سوئد گفت؛ انتخابات مظهر مردم سالاری است و ایرانیان عزیز در هر نقطه ای از جهان نسبت به سرنوشت خود احساس مسئولیت می کنند و با مشارکت در انتخابات، آینده درخشان ایران عزیز را رقم می زنند.

وی معتقد است که این میزان مشارکت در ساعت نخست رای گیری  نوید بخش مشارکت بالا در این دوره از انتخابات همانند دوره های قبل است.

سفر ایران افزود برای برگزاری انتخابات در سه شهر بزرگ سوئد از مساعدت و همراهی ایرانیان مقیم بهره برده ایم.

آغاز انتخابات ریاست جمهوری در سفارت ایران در بلغارستان

ایرانیان مقیم بلغارستان از ساعت ۸ بامداد امروز (جمعه) به وقت محلی با حضور در حوزه رای گیری مستقر در سفارت جمهوری اسلامی ایران در صوفیه در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرده اند.

سفارت ایران در صوفیه از یک ماه پیش با انتشار سلسله  اطلاعیه ها در پایگاه اینترنتی خود و دیگر وسایل ارتباطی از همه اتباع ایرانی مقیم بلغارستان دعوت کرده است تا برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری به شعبه اخذ رای واقع در سفارت ایران در بلغارستان واقع در صوفیه پایتخت این کشور مراجعه کنند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلغارستان با این اطلاعیه ها از آمادگی کامل خود برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سفارت کشورمان در  «صوفیه» پایتخت بلغارستان خبر داد.

بر اساس اطلاعیه سفارت جمهوری اسلامی ایران در صوفیه؛ تدابیر و اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سفارت کشورمان در پایتخت بلغارستان انجام شده و اطلاع رسانی لازم به هموطنان مقیم بلغارستان به عمل آمده است.

طبق مندرجات اطلاعیه سفارت کشورماندر صوفیه؛ سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در روز جمعه مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ از ساعت ۸ صبح الی ۱۸ با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در صوفیه برگزار و در صورت تمدید وقت، اطلاع رسانی خواهد شد.

همچنین در این اطلاعیه اشاره شده است که مدارک لازم جهت شرکت در انتخابات همراه داشتن شناسنامه و یا گذرنامه معتبر ایرانی عنوان شده است. در خصوص شرایط سنی شرکت در انتخابات نیز داشتن حداقل ۱۸ سال تمام در روز انتخابات (متولدین ۲۸ خرداد ۱۳۸۲  قبل از آن) ضروری است.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز (جمعه) بطور همزمان در سراسر ایران و ۱۳۳ کشور جهان برگزار می شود. در این دوره از انتخابات عبدالناصر همتی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشم، محسن رضایی میرقائد و حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رییس الساداتی (مشهور به رئیسی) به عنوان چهار رقیب حضور دارند و مورد قضاوت ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار واجد شرایط حضور در انتخابات قرار می گیرند که از این تعداد یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ رای اولی هستند

دارا بودن تابعیت جمهوری اسلامی ایران و داشتن ۱۸ سال تمام از جمله شرایط شرکت کنندگان در انتخابات برای رای دادن است. شرکت کنندگان همچنین باید برای ریختن رای، شناسنامه و کارت ملی خود را به همراه داشته باشند، اما ایرانیان خارج از کشور در صورت همراه نداشتن شناسنامه و کارت ملی می توانند با ارائه گذرنامه معتبر ایرانی در انتخابات شرکت کنند.

 

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه