ارسال به دیگران پرینت

با خواص مفید وفوق العاده "حنا " آشنا شوید

گیاه حنا در بهبود بیماری‌های قارچی پوست مؤثر بوده و باعث افزایش قدرت دفاعی پوست در مقابل بیماری‌ها می‌شود.

با خواص مفید وفوق العاده "حنا " آشنا شوید

مهندس محسن پویان، مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این‌که برگ‌های گیاه حنا برای معالجه جذام کاربرد دارد، اظهار کرد: این گیاه برای معالجه یرقان مفید و در بهبود بیماری‌های قارچی پوست نیز مؤثر است.

مهندس پویان با اشاره به این‌که حنا را با نام‌هایی چون قون، رقان، الهنا و فاغیه می‌شناسند، گفت: برگ‌های گیاه برای معالجه جذام کاربرد دارد. وی با اشاره به این‌که گل‌های این گیاه، شوره سر و همچنین چربی زیاد مو را از بین می‌برد، افزود: میوه و پوست ریشه آن ملین است و جوشانده ریشه آن برای معالجه ترشحات سوزاکی مهبل مفید است و همچنین له شده برگ‌های تازه آن برای ناراحتی‌های پوستی مفید است؛ سوزش پا در اثر بیماری بری‌بری را درمان می‌کند، همچنین حنا کردن کف پا باعث لطیف شدن پوست و رفع بوی بد پا می‌شود و نیروی جنسی را تقویت می‌کند.

مدیر مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این‌که حنا برای درمان جوش و کورک صورت مفید است، برای ترمیم زخم‌های روماتیسمی اثربخش و دمنوش برگ حنا به صورت غرغره برای درمان پیله دندان مفید است، خاطر نشان کرد: مصرف دمنوش آن برای رفع خشونت صدا نافع است؛ پودر ریشه حنا برای معالجه جوش و کورک سر بچه‌ها اثربخش و خمیر حنا برای عفونت چرکی دور انگشت دست و بیماری‌های ناخن بسیار مفید است. همچنین روغن و مرهم حنا برای نرم کردن و درمان زخم و ضرب‌خوردگی مفید است. میوه درخت حنا برای رفع خارش پوست نافع است و از بیدزدگی لباس جلوگیری می‌کند.

مهندس پویان با بیان این‌که ضماد مخلوط برگ گردو با حنا برای سردرد و درد بیضه ها کاربرد دارد، مخلوط حنا با سرکه به صورت مرهم روی پیشانی برای درمان سردرد مفید است و حنا مخلوط با روغن زیتون و آب گشنیز برای رشد موی سر اثرات مفیدی دارد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، وی تأکید کرد: دم‌کرده این گیاه به صورت دهان‌شویه، زخم دهان را درمان می‌کند؛ مصرف دمنوش حنا به مدت  10روز برای رفع عفونت مجاری ادراری بسیار مفید است؛ همچنین برای سنگ کلیه، مثانه و سختی دفع ادرار مفید است. حنا باعث می‌شود که قدرت دفاعی پوست در مقابل بیماری‌ها افزایش یابد، ضماد مخلوط حنا با برگ هلو برای درمان اگزما مفید می باشد و التهاب های پوستی را که منجر به درد می شود کاهش می دهد. میزان مصرف خوراکی حنا 2 گرم و یک بار در روز است.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      حنا

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه