ارسال به دیگران پرینت

اسماعیل گرامی مقدم:

با کنار رفتن آقای جلیلی فضا دو قطبی شده است

عضو حزب اعتماد ملی گفت: به نظر می رسد این روزها یک موجی اتفاق افتاده است که مشارکت در انتخابات بالای ۵۰ درصد خواهد شد.

 با کنار رفتن آقای جلیلی فضا دو قطبی شده است

اسماعیل گرامی مقدم، چهره سیاسی اصلاح طلب درباره انصراف برخ کاندیداهای اصولگرا به نفع یک کاندیدای خاص گفت: ما از ابتدا به این شیوه شورای نگهبان اعتراض داشتیم و آن را ظلم مضاعفی بر اصل انتخابات می دانیم. انتخابات باید عادلانه، سالم و رقابتی باشد، متاسفانه شورای نگهبان تا حدود زیادی این را از جریان اصلاح طلب سلب کرد و حتی به این قناعت نکرد و چهره های اصلی اصلاح طلب را که رد صلاحیت کرد، چهره هایی از اصولگرایان را تایید کرد که اینها تا آخر بمانند و نقش نامزد پوششی را ایفا کنند، حالا اگر یک نفر می شد قابل قبول بود نه پنج نفر.

با کنار رفتن آقای جلیلی تقریبا فضا دو قطبی شده است

او افزود: آنها هم آمدند و دیدگاه هایشان را مطرح کردند ولی به نظر من می‌رسد که این اتفاق به نفع جریان اصلاح طلب خواهد بود و آقای همتی به عنوان یک نامزد متمایز از آن پنج نفر که آقای مهرعلیزاده هم به نفع ایشان کنار رفت، به نظر می‌رسد رقابت جدی را رقم خواهند زد و رفته رفته انتخابات دو قطبی می‌شود، یعنی با کنار رفتن آقای جلیلی تقریبا فضا دو قطبی شده است.

دو قطبی سیاسی بین آقای رئیسی و آقای همتی شکل خواهد گرفت

این عضو حزب اعتماد ملی ادامه داد: آقای قاضی زاده هم که به نظرم می رسد تاثیری بر دو قطبی بودن انتخابات نگذارند. ممکن است در برخی از مناطق که آقای محسن رضایی متعلق به آنجا است، بخشی از رای را بگیرد ولی به نظر می رسد دو قطبی سیاسی بین آقای رئیسی و آقای همتی شکل خواهد گرفت. به نظر من بالای ۵۵ درصد مردم شرکت خواهند کرد گرچه فضا بسیار سرد است ولی به نظر می رسد این روزها یک موجی اتفاق افتاده است که مشارکت در انتخابات بالای ۵۰ درصد خواهد شد.

به انصراف کاندیداها نگاه منفی وجود دارد اما....

گرامی مقدم درباره انصراف برخی کاندیداها و تاثیر آن بر مشارکت نیز اظهار کرد: به هر حال به این مسئله نگاه منفی وجود دارد. بالاخره مردم می گویند که اینها به صحنه آمدند ولی رها کردند و رفتند ولی این از اقتضائات نظام انتخاباتی ما است. نظام انتخاباتی ما دچار اشکالات اساسی است که باید اصلاح شود و  از الگوهای جامع پیروی کنیم، چون بالاخره انتخابات دستاورد بشر است.

این چهره سیاسی اصلاح طلب بیان کرد: آن چیزی که مدرن و صحیح اجرا می شود این است که بین دو یا سه حزب، احزاب هستند که تشکیل می دهند، بنابراین اگر به این صورت باشد می بینیم که هر حزبی مسؤلیت نامزدش را به عهده می گیرد و به صحنه می آید و ممکن است ائتلافهایی شکل گیرد ولی اینکه از یک جریان پنج نفر تایید شوند و از یک جریان همه رد شوند و دو نفر تایید می‌شوند که شاید بتوانیم بگوییم در سطوح بعدی جریان اصلاحات قرار می گیرند.

رأی بسیاری از مردم اصلاح طلب همتی  است اگر ...

او تاکید کرد: البته می بینیم که انقدر جریان اصلاح طلبی عمیق است که بسیاری از مردم اصلاح طلب اگر شرکت کنند قطعا رایشان به آقای همتی خواهد بود و این به نظر می رسد تالی فاسد خودش را دارد و یک نوع انفعال در مردم ایجاد می کند و برای مردم پذیرفتنی نیست که نامزدی می آید و به نفع نامزد دیگری کنار می رود ولی عرض کردم که اینها از اقتضائات نظام انتخاباتی ما است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه