ارسال به دیگران پرینت

گروسی: برای احیای برجام باید تا روی کار آمدن دولت بعدی ایران صبر کرد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تأکید بر لزوم اراده سیاسی همه طرف‌ها برای احیای برجام، گفت که به منظور احیای توافق هسته‌ای، باید تا تشکیل دولت بعدی جمهوری اسلامی صبر کرد.

گروسی: برای احیای برجام باید تا روی کار آمدن دولت بعدی ایران صبر کرد

«رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه ایتالیایی«ریپابلیکا» که امروز (چهارشنبه) منتشر شد، تصریح کرد که برای احیای توافق هسته‌ای ایران باید تا تشکیل دولت جدید جمهوری اسلامی ایران صبر کرد.

گروسی با تأکید بر این که حصول توافق به اراده سیاسی تمامی طرف‌ها نیاز دارد، گفت: «همه می‌دانند که در این برهه، ضروری است که منتظر دولت جدید ایران بمانیم».

دور ششم مذاکرات وین برای احیای برجام روز شنبه (۲۲ خردادماه) بین ایران و طرف‌های برجام و ایالات متحده در وین آغاز شد و همچنان در جریان است.

گروسی در خصوص روند این مذاکرات گفت: «مذاکراتی که هفته‌ها است در جریان بوده است، با مسائل فنی بسیار پیچیده و ظریفی مواجه شده است اما چیزی که لازم است، اراده سیاسی طرف‌ها است».

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزها و هفته‌های اخیر اظهارنظرات زیادی را درباره درباره احیای برجام و تداوم بازرسی‌های آژانس از تأسیسات هسته‌ای ایران مطرح کرده است.

وی اخیراً در مصاحبه با پایگاه خبری «اکسیوس» با تأکید بر لزوم احیای برجام تأکید کرد که آژانس بدون توافق هسته‌ای ایران یک «کور سرگردان» خواهد بود.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه