ارسال به دیگران پرینت

دیپلمات روس: مذاکرات پوتین-بایدن احتمالاً نتیجه‌بخش نیست

سفیر روسیه در چین تصریح کرد که احتمالاً پیشرفتی در مذاکرات امروز رؤسای جمهور ایالات متحده و روسیه حاصل نخواهد شد.

دیپلمات روس: مذاکرات پوتین-بایدن احتمالاً نتیجه‌بخش نیست

 «آندری دنیسف» سفیر روسیه در چین در گفت‌وگو با روزنامه «گلوبال‌ تایمز» چین تصریح کرد که احتمالاً در مذاکرات امروز (چهارشنبه ۱۶ ژوئن۲۶ خردادماه) «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا در شهر «ژنو» نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد.

وی در این خصوص گفت: «ما واقع‌بین هستیم. ما انتظار نتایج غیرممکن را نداریم. ما از هرگونه اقدامی استقبال می‌کنیم که تنش‌ها و رقابت را کاهش دهد اما در خصوص انتظارات خود از روابط میان روسیه و آمریکا به ویژه در خصوص روابط بسیار پرتنش میان دو کشور بسیار محتاط هستیم».

این دیپلمات روس سپس در ارتباط با برآیند نشست امروز ژنو گفت: «نشست ژنو که اولین نشست میان رهبران دو کشور از زمانی به حساب می‌آید که بایدن ریاست‌جمهوری آمریکا را به دست گرفته است، بعید است که مسائل مهم بین دو کشور را رفع کند. البته، نتیجه بهتر این است که این (نشست)، شرایط را برای حل مشکلات در آینده فراهم کند».

خبرگزاری رویترز نیز در این خصوص گزارش کرد، در حالی جو بایدن و ولادیمیر پوتین ا مروز با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند که اختلافات زیادی بین دو طرف وجود دارد و انتظارات در خصوص حصول پیشرفت در نتیجه این نشست بسیار پایین است.

یکی از مقام‌های آمریکایی در جمع خبرنگارانی که بایدن را در مسیر سفر به ژنو همراهی می‌کردند، گفت: «ما انتظار بیرون آمدن مجموعه‌ای از نتایج از این نشست نیستیم».

بنا بر گزارش رویترز، نشست امروز بایدن و پوتین در ژنو حدود ساعت ۱۳:۰۰ به وقت ژنو (۱۵:۳۰ به وقت تهران) برگزار می‌شود.

«یوری یوشاکف» مشاور سیاست خارجی پوتین نیز درباره برآیند نشست رؤسای جمهور دو کشور گفت: «اطمینان ندارم که توافقی حاصل شود».

یک روزنامه سوئیسی در آستانه دیدار امروز رؤسای جمهور آمریکا و روسیه گزارش داد که هیات همراه ولادیمیر پوتین و جو بایدن در سفر به ژنو بیش از ۸۰۰ نفر هستند.

خبرگزاری تاس به نقل از روزنامه «تگ بلات» نوشت: حدود ۱۰۰۰ نیروی امنیتی و حدود ۹۰۰ افسر پلیس امنیت شهر ژنو را در زمان دیدار دو جانبه پوتین و بایدن تامین خواهند کرد. همچنین بیش از ۳ هزار خبرنگار و عکاس دیدار ۵ ساعته پوتین و بایدن را پوشش خبری خواهند داد.

پوتین اخیرا در مصاحبه با شبکه «روسیا ۱» درباره هدف از دیدار آتی خود با همتای آمریکایی گفت: «(دیدار دوجانبه با بایدن) به منظور احیای تماس‌ها و روابط شخصی، برقراری یک گفت‌و‌گوی مستقیم و ایجاد مکانیسم‌های واقعا موثر برای تعامل درباره مسائل مورد علاقه دو کشور است».

رئیس‌جمهور روسیه به این شبکه اعلام کرد، در صورتی که برگزاری نشست بین او و بایدن باعث ایجاد مکانیسم‌های تعامل در حوزه‌های مختلف شود، این نشست یک نشست موثر خواهد بود.

از زمان روی کار آمدن بایدن به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا، تنش‌ها میان واشنگتن و روسیه در خصوص طیفی از موضوعات از جمله اتهام‌زنی واشنگتن به مسکو در خصوص تلاش برای مداخله در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و همچنین حمله سایبری به نهادهای دولتی و امنیتی آمریکا تشدید شده است.

دولت بایدن همچنین تحریم‌های جدیدی را علیه مسکو به بهانه نقش این کشور در حمله سایبری به نهادها و سازمان‌های دولتی و امنیتی آمریکا وضع کرده است و مدعی است که دولت روسیه در مسموم کردن «الکسی ناوالنی» یکی از چهره‌های مخالف «ولادیمیر پوتین» نقش داشته است که البته دولت روسیه تمامی این اتهامات را بی‌اساس خوانده است.

 

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه