ارسال به دیگران پرینت

خبر جدید دکتر زالی درباره ابتلای کودکان به کرونا

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران ضمن ارایه توضیحاتی درباره میزان و نحوه ابتلای کودکان به کرونا، در عین حال درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: اگر مدارس و دانشگاه را باز کنیم، باید فکری به تکانه‌های آن در حوزه تردد بین شهری کنیم.

خبر جدید دکتر زالی درباره  ابتلای کودکان به کرونا

علیرضا زالی در مراسم اختتامیه جشنواره و پویش مدافعان و سفیران سلامت با بیان اینکه بسیار خوشحالم که این پویش به نحو مطلوبی شکل گرفت گفت: از مسئولان آموزش و پرورش درخواست می‌کنم حتماً شکل ثابت‌تر دبیرخانه‌ای برای این پویش در نظر بگیرند. سفیر سلامت در حوزه کرونا ضرورت و اولویت بیشتری پیدا می کند و باید برای تحقق شعار «هر دانش‌آموز، یک سفیر سلامت» هم‌قسم شویم.

وی افزود: دانش‌آموزان به علت ظرفیت‌های نوآورانه، نگاه منطقی بلندپروازانه، قدرت اجتماعی بالا و ظرفیت جسارت‌آمیزی که دارند می‌توانند در این زمینه موفق ظاهر شده و به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم موجب ارتقای سلامت جمعی ایرانیان شوند. این شعار، یک تاکتیک منطقی، سهل‌الوصول و عالمانه برای تحقق مفهوم ارتقای سلامت جامعه است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه کرونا یک بحث عالم‌گیر است و بسیاری از رخدادهای مترتب از کرونا فقط گریبان گیر کشور ما و کشورهای منطقه ما نیست، گفت: بانک جهانی اعلام کرده فعالیت‌های دانش‌آموزی و فعالیت اقتصادی مدارس در دنیا به علت کرونا تاکنون بیش از ۱۰ تریلیون دلار آسیب دیده‌ است. مجامع جهانی پیش‌بینی می‌کنند حتی با وجود اتمام کرونا بیش از ۲۵ میلیون دانش‌آموز دیگر به مدرسه بازنخواهند گشت. یکی از عوارض کرونا در سال‌های آتی، بازماندگان از تحصیل در سطح جهان خواهند بود.

 

منبع : اقتصادآنلاین
به این خبر امتیاز دهید:
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه