ارسال به دیگران پرینت

نشانه های نزول در بازار سهام | بازار سهام هفته را چگونه آغاز خواهد کرد؟

روندهای درونی بازار نشان از محرک‌های منفی قوی در بورس دارد. بازار سهام هفته را چگونه آغاز خواهد کرد؟

نشانه های نزول در بازار سهام | بازار سهام هفته را چگونه آغاز خواهد کرد؟

 برای پیش بینی بورس امروز – ‌شنبه بیست و دوم خرداد- به روند بازار سهام در روز چهارشنبه نگاه می‌کنیم. روز چهارشنبه شاخص کل بورس 8 هزار و 823 واحد و شاخص هم‌وزن 3 هزار و 202 واحد افت کردند. همچنین شاخص کل فرابورس  175 واحد ریزش کرد و به رقم 17 هزار و 484 رسید. شاخص کل بورس به یک میلیون و 151 هزار واحد رسید شاخص هم وزن نیز در محدوده 380 هزار واحد قرار گرفت.

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 74 نماد رشد قیمت و 332 نماد کاهش قیمت داشتند، به عبارت دیگر، 16 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 74 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز چهارشنبه در بورس شرکت‌های نیرومحرکه (خمحرکه)، مهرکام پارس (خمهر) و شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس (زپارس)‌ بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در فرابورس نیز شرکت‌های ذوب روی اصفهان (فروی)، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان (غشهداب) و بیمه زندگی خاورمیانه (بخاور) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت

در بورس شرکت محورسازان ایران خودرو (خوساز)، گلتاش (شگل) و سیمرغ (سیمرغ) در روز چهارشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت)، بیمه تجارت نو (بنو) و کلر پارس (کلر) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

عرضه و تقاضای بورس در انتهای معاملات روز چهارشنبه، علامتی کارآمد برای پیش بینی عرضه و تقاضای بازار سهام در روز ‌شنبه است. در پایان معاملات روز چهارشنبه بازار با مازاد عرضه 2 هزار و 15 میلیارد تومانی بسته شد.

 

پیش بینی بورس

کاهش ارزش صف‌های بازار

در پایان معاملات چهارشنبه 160 نماد صف فروش داشتند و تعداد نمادهای صف خرید 20 نماد بود. همچنین در این روز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز سه‌شنبه 63 درصد کاهش یافت و در رقم 64 میلیارد تومان ایستاد که کمترین رقم در 21 روز کاری گذشته از 20 اردیبهشت تاکنون است. ارزش صف‌های فروش نیز 4 درصد کاهش یافت و 2 هزار و 79 میلیارد تومان شد که پائین‌ترین رقم در 49 روز کاری گذشته از 10 فروردین به این سو است.

بیشترین تقاضاها

روز چهارشنبه شرکت ذوب روی اصفهان (با نماد معاملاتی فروی) با صف‌ خرید 19 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت.

پس از فروی، خگستر (شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو) و فجر (فولاد امیرکبیر کاشان) بیشترین صف خرید را داشت.  

بیشترین عرضه‌ها

بیشترین صف فروش نیز به خزر (شرکت فنرسازی زر) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش 75 میلیارد تومانی داشت. پس از خزر، رافزا (رایان هم افزا) و سنیر (سیمان سفید نی ریز) بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

پیش بینی بورس امروز

در آخرین روز کاری هفته شاهد نزول نسبتا شدید شاخص‌های بازار بودیم. شاخص کل افت 8 هزار واحدی داشت و شاخص هم وزن بیش از 3 هزار واحد ریزش کرد و در سطح 380 هزار و 747 واحدی ایستاد که کمترین رقم در 136 روز کاری گذشته از 27 آبان سال 1399 به این سو است.

همچنین سقوط 3 هزار و 202 واحدی بیشترین میزان سقوط شاخص هم وزن در 12 روز کاری گذشته از 2 خرداد تا به امروز است.

با آنکه هنوز شاخص در نیمه کانال 1.1 میلیونی در نوسان است اما افت شدید شاخص هم وزن و خروج 434 میلیارد تومان پول حقیقی از بازار در روز چهارشنبه خوش بینی‌هایی که در روزهای قبل ایجاد شده بود را نقش بر آب کرد. در آخرین روز کاری هفته نقدشوندگی بازار نیز کاهش یافت و ارزش معاملات خرد سهام با ریزش 33 درصدی به رقم 3 هزار و 755 میلیارد تومان رسید. لذا روندهای درونی بازار محرک‌های نزولی هستند. 

در مقابل نشانه‌های مثبتی نیز در بازار دیده می‌شود، پس از آنکه ارزش مازاد عرضه بازار در 6 هفته پیاپی –از پایان فروردین تا ابتدای خرداد- همواره بیش از 3 هزار میلیارد تومان بود و حتی به 4 هزار و 500 میلیارد تومان هم رسید، در د. هفته اخیر به حدود 2 هزار میلیارد تومان ریزش کرده است. از سوی دیگر در ابتدای هفته گذشته ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای دومین بار در خرداد ماه مثبت شد. در مجموع روند میان مدت بورس مثبت بوده اما روندهای روز چهارشنبه نشان از نزول در بازار دارد.

پیش بینی بورس

 
 
 
منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه