ارسال به دیگران پرینت

اولیانوف:

دور ششم مذاکرات وین شنبه و یکشنبه برگزار خواهد شد

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش در پیامی توییتری نوشت: «دیدار دیگر کمیسیون مشترک برای برنامه جامع اقدام مشترک این هفته برگزار می‌شود. این آغاز دور ششم مذاکرات وین در مورد احیای توافق هسته ای ایران است. آیا این دور آخرین آن خواهد شد؟ این حدس هر کسی است، اما مذاکره کنندگان امیدوارند که چنین شود».


دور ششم مذاکرات وین شنبه و یکشنبه برگزار خواهد شد

«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش روز جمعه گفت که ششمین دور مذاکرات در وین درباره احیای برنامه جامع اقدام مشترک برای برنامه هسته‌ای ایران تعطیلات آخر این هفته (شنبه و یکشنبه) برگزار خواهد شد.

وی در پیامی توییتری نوشت: «دیدار دیگر کمیسیون مشترک برای برنامه جامع اقدام مشترک این هفته برگزار می‌شود. این آغاز دور ششم مذاکرات وین در مورد احیای توافق هسته ای ایران است. آیا این دور آخرین آن خواهد شد؟ این حدس هر کسی است، اما مذاکره کنندگان امیدوارند که چنین شود».

پیشتر این دیپلمات روس در مصاحبه با رسانه‌ها گفته بود که تقریبا شفافیتی درباره موضوع تحریم‌های آمریکا علیه ایران که باید لغو شود وجود دارد. همچنین لیست گام‌هایی که تقریبا درباره آن توافق شده تا ایران برای پایبندی به تعهدات خود تحت برجام باید بردارد وجود دارد. در کل، تصویری درباره چگونگی اجرای این اقدامات وجود دارد.

پیش از آن نیز «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری روسی «ریانووستی» در خصوص روند پیشرفت مذاکرات وین درباره احیای برجام تأکید کرد که یکی از مؤلفه‌های کلیدی توافقی که در حال حاضر در وین در خصوص آن بحث می‌شود، فراهم آوردن زمینه برای بازگشت نفت ایران به بازار جهانی است.

وی در مصاحبه‌ خود ضمن اعلام این خبر که مذاکرات وین در خصوص احیای برجام امروز (جمعه) مجدداً از سرگرفته می‌شود، گفت که تا زمانی‌که مسائل باقیمانده در مذاکرات وین رفع نشود، احیای برجام غیرمحتمل است.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه