ارسال به دیگران پرینت

اوپک: تولید نفت فعلی ایران ۲.۴۵۵ میلیون بشکه در روز است

اوپک اعلام کرد ایران ۴۲ هزار بشکه در روز به تولید نفت خود در ماه مه افزوده و ۲.۴۵۵ میلیون بشکه در روز نفت در این ماه تولید کرده است.

اوپک: تولید نفت فعلی ایران ۲.۴۵۵ میلیون بشکه در روز است

 اوپک اعلام کرد ایران ۴۲ هزار بشکه در روز به تولید نفت خود در ماه مه افزوده و ۲.۴۵۵ میلیون بشکه در روز نفت در این ماه تولید کرده است.

به گزارش اویل پرایس، تولید نفت خام اوپک ۳۹۰ هزار بشکه در روز در ماه مه ۲۰۲۱ افزایش یافته و به ۲۵.۴۶ میلیون بشکه در روز رسیده است. اوپک افزایش تدریجی تولید خود را آغاز کرده است.

جدیدترین خبر‌ها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

گزارش ماهانه اوپک از بازار نفت نشان می‌دهد بیشترین افزایش ماهانه تولید نفت متعلق به عربستان، بزرگترین تولیدکننده این گروه بوده و پس از آن ایران و ونزوئلا قرار دارند که هر دو از قرارداد کاهش تولید معاف شده‌اند.

لیبی هم که از قرارداد کاهش تولید معاف است، تولید نفت خود را در ماه مه نسبت به آوریل افزایش داده است. تولید نفت لیبی در آوریل به خاطر اعلام شرایط اضطراری در یکی از پایانه‌های صادرات نفت کاهش یافته بود.

منابع ثانویه اوپک نشان می‌دهند عربستان، بزرگترین صادر کننده نفت جهان و یکی از رهبران ائتلاف اوپک پلاس به همراه روسیه، تولید خود را ۳۴۵ هزار بشکه در روز در ماه مه افزایش داده و به ۸.۴۶۶ میلیون بشکه در روز رسانده است. عربستان علاوه بر افزایش تولید طبق قرارداد اوپک پلاس، یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید داوطلبانه خود را هم که در ماه‌های فوریه تا آوریل اجرایی کرده بود، متوقف کرد.

عربستان اعلام کرده تولید نفت خام آن ۴۱۰ هزار بشکه در روز از آوریل افزایش یافته و به حدود ۸.۵۴۴ میلیون بشکه در روز در ماه مه رسیده است.

از طرف دیگر نیجریه و آنگولا بیشترین کاهش تولید را در اوپک گزارش داده‌اند. به ترتیب، ۷۲ هزار و ۶۰ هزار بشکه در روز از تولید نفت این کشور‌ها کم شده است.

تولید نفت اوپک در بین تولیدکنندگان حاشیه خلیج فارس طبق قرارداد اوپک پلاس افزایش یافته است. عراق ۳۳ هزار بشکه در روز، کویت ۳۲ هزار بشکه در روز و امارات ۲۸ هزار بشکه در روز نفت بیشتری در ماه مه نسبت به آوریل تولید کرده‌اند.

ایران ۴۲ هزار بشکه در روز به تولید نفت خود افزوده و ۲.۴۵۵ میلیون بشکه در روز در ماه مه تولید کرده است. ایران هفته‌هاست اعلام کرده به دنبال ادامه مذاکرات وین در مورد بازگشت به قرارداد برجام و رفع تحریم‌های آمریکا، برای افزایش تولید نفت آماده می‌شود.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه