ارسال به دیگران پرینت

سهراب مرادی چگونه به المپیک می رسد

در صورتی که وزنه بردار قرقیزستان در رنکینگ نهایی جزو هشت نفر اول باشد، سهراب مرادی می تواند به سهمیه المپیک قاره آسیا برسد.

سهراب مرادی چگونه به المپیک می رسد

فدراسیون جهانی وزنه برداری فردا (جمعه) رنکینگ نهایی وزنه برداران را برای کسب سهمیه المپیک اعلام می کند. در رنکینگ موقت، سهراب مرادی در دسته ۹۶ کیلوگرم باقی ماند تا تعیین تکلیف او به تصمیم دیگر کشورها در مورد انتخاب وزنه بردارانشان گره بخورد.

البته اینکه وزنه برداران بتوانند به سهمیه برسند فقط به این رنکینگ بستگی ندارد و تعیین تکلیف کشورهایی که دوپینگی بوده اند هم نقش اساسی خواهد داشت.

کشورهایی نظیر کلمبیا، ویتنام و رومانی سه نمونه تست مثبت در سال داشته اند و طبق قوانین باید یک سال تعلیق شوند. این اتفاق می تواند وزنه برداران آنها را از حضور در المپیک محروم کند  و حذف این وزنه برداران از رنکینگ می تواند در کسب سهمیه دیگر کشورها موثر باشد.

سخنگوی آژانس بین المللی تست دوپینگ (ITA) که در مورد پرونده این کشورها نظارت دارد در این مورد گفت: ما تمام تلاش خود را می کنیم تا همه مسائل را به موقع حل کنیم و مهلت تعیین تکلیف سهمیه را در نظر داریم. در حال حاضر تایلند، مالزی  و مصر از حضور در المپیک محروم هستند.

کلمبیا یک وزنه بردار در دسته ۹۶ کیلوگرم دارد که حذف او می تواند در رسیدن سهراب مرادی موثر باشد.

سهراب مرادی  که در رنکینگ موقت فدراسیون جهانی قرار دارد، برای کسب سهمیه بهترین وزنه بردار قاره آسیا  باید دو رقیب ژاپنی و قرقیزستانی او وارد رنکینگ هشت نفره شوند تا آنها از طریق هشت سهمیه ای که از طریق رنکینگ توزیع می شوند، به المپیک بروند. 

* رنکینگ موقت دسته ۹۶ کیلوگرم در حال حاضر به این صورت است:

۱-تیان تائو از چین 

۲-فارس الباخ از قطر

۳-جاناتان ریواز از کلمبیا

۴-تسیخانتسو از بلاروس 

۵-انتون پلیسنوی از گرجستان

۶-هاکوب مکرتچیان از ارمنستان

۷-بادی سانتاوی از کانادا

۸-دانگجو یو از کره جنوبی

۹-جیووانی وانلینا از ونزوئلا 

۱۰-یاماموتو توشیکی از ژاپن 

۱۱-الفیدس ویرا از کوبا 

۱۲-رسولبیکف از قرقیزستان

 تغییراتی که پیش بینی می‌شود:

* ارمنستان یک سهمیه در المپیک توکیو دارد و نماینده خود را در در دسته ۱۰۹ یا فوق سنگین اعزام می کند که شانس مدال هستند بنابراین این وزنه بردار از رنکینگ نهایی حذف می شود.

* کلمبیا سه نمونه دوپینگ مثبت در سال دارد بنابراین احتمال محرومیت این کشور از حضور در المپیک وجود دارد.

* چین چهار سهمیه دارد و تعداد نفرات واجد شرایط آن بیشتر از تعداد سهمیه هاست و وزنه برداران اوزان سبک وزن آن شانس گرفتن مدال طلا را دارند بنابراین احتمال حذف تیان تائو زیاد است.

* بلاروس هم یک سهمیه المپیک دارد و ممکن است در وزن دیگر بخواهد نماینده اعزام کند. 

بنابراین با حذف وزنه برداران ارمنستان، کلمبیا، چین و بلاروس نماینده های  ونزوئلا، ژاپن، کوبا و قرقیزستان نیز وارد رنکینگ می شوند. بعد از قرقیزستان تنها وزنه بردار قاره آسیا که در رنکینگ حضور دارد سهراب مرادی است و در این صورت یک سهمیه قاره آسیا به سهراب مرادی می رسد.

 

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه