ارسال به دیگران پرینت

رهبر کره شمالی به جرگه مانکن ها پیوست!+ عکس| رژیم لاغری رهبر کره شمالی خبرساز شد

رهبر کره شمالی به جرگه مانکن ها پیوست! رژیم لاغری رهبر کره شمالی خبرساز شد. کاهش وزن رهبر کره‌شمالی حسابی در این کشور جنجال به پا کرده است.

رهبر کره شمالی به جرگه مانکن ها پیوست!+ عکس| رژیم لاغری رهبر کره شمالی خبرساز شد

به نظر می‌رسد کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، پس از سال‌ها داشتن اضافه‌وزن، میزان قابل توجهی از وزن خود را از دست داده است.

سال گذشته گفته شد که وزن کیم جونگ اون در ماه نوامبر کمی بیش از ۳۰۰ پوند (۱۳۷ کیلوگرم) است، اما اکنون او کمی لاغرتر به نظر می‌رسد.

دنیا به وزن رهبر کره شمالی اهمیت می‌دهد، زیرا این موضوع سلامتی و رژیم او را روشن می‌کند.

به گفته ناظران کره شمالی و تجزیه و تحلیل سایت ان‌کی‌نیوز از رسانه‌های دولتی، به نظر می‌رسد کیم جونگ اون پس از سال‌ها افزایش وزن، میزان قابل توجهی از وزن خود را از دست داده است.

سرویس اطلاعات ملی کره جنوبی، آژانس جاسوسی این کشور، در ماه نوامبر گزارش داد که وزن کیم چیزی بیش از ۳۰۰ پوند است. این سرویس اعلام کرد که کیم هنگام به قدرت رسیدن، حدود یک دهه پیش، زیر ۲۰۰ پوند وزن داشت.

اعتقاد بر این است که قد کیم حدود ۵ فوت و ۷ اینچ (یک متر و ۷۳ سانتیمتر) است، بنابراین رهبر کره شمالی با وزن بیش از ۳۰۰ پوند، به‌شدت چاق قلمداد می‌شود و در معرض بیماری‌های مختلف است.

آوریل گذشته، طی یک غیبت بدون توضیح، حدس و گمانه‌های گسترده‌ای وجود داشت مبنی بر اینکه کیم پس از یک عمل جراحی در معرض خطر مرگ، کما و مرگ مغزی بود. با اینکه در واقع کیم زنده و سالم بود، اما قطعاً در سلامتی کامل نبوده است.

رهبر کره شمالی در ۵ ژوئن در تلویزیون دولتی KCTV ظاهر شد و همانطور که کالین زویرکو خبرنگار ارشد تحلیلی ان‌کی‌نیوز در توئیتر اظهار داشت و ناظران متخصص کره شمالی هم اشاره کردند به نظر می‌رسد او وزن خود را کاهش داده است.

ان‌کی‌نیوز با استفاده از ساعت مچی ۱۲۰۰۰ دلاری کیم و تجزیه و تحلیل از چندین عکس رسانه‌ای دولتی، متوجه شد که طول بند سگک او در عکس‌های اخیر بیشتر از نوامبر گذشته است که نشان می‌دهد مچ او کوچک‌تر شده است.

اگرچه این نوع تحلیل همیشه علمی و دقیق نیست، اما تجزیه و تحلیل تصاویر و فیلم‌های رسانه‌های دولتی اطلاعات زیادی در مورد تحولات کره شمالی، به‌ویژه برنامه‌های کلاهک هسته‌ای و موشکی این کشور داده است.

سو می تری، کارشناس کره شمالی در مرکز مطالعات استراتژیک و بین‌المللی، به اینسایدر گفت: شما باید از تمام منابع موجود استفاده کنید.

وی با اشاره به ارزش اطلاعات منبع‌باز گفت: برای کشور غیرقابل نفوذی مانند کره شمالی، جایی که آنها اطلاعات را به‌شدت کنترل می‌کنند، شما باید آنچه می‌توانید انجام دهید.

در عکس‌های اخیر نسبت به تصاویر قدیمی‌تر، صورت کیم کمی کوچک‌تر و لباس‌های او کمی گشادتر به نظر می‌رسد.

وزن کیم جونگ اون و نگرانی‌های مربوط به سلامتی او و همچنین میل وی به سیگار کشیدن مداوم و نوشیدن زیاد الکل، از مدت‌ها قبل به عنوان عوامل خطر برای رهبر کره شمالی ذکر شده‌اند و گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد جانشینی در صورت مرگ ناگهانی او می‌شود.

تری به اینسایدر گفت: اگر اتفاقی برای کیم جونگ اون بیفتد، مسئله جانشین او بسیار نامشخص است. ما می‌دانیم که او در سلامت کامل نیست، بنابراین باید در مورد افزایش و کاهش وزن و سلامت کلی او مراقب باشیم.

او گفت که سلامت رهبر کره شمالی احتمالاً یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها برای ثبات رژیم اس

مایکل برودکا، افسر اطلاعاتی ارتش آمریکا در کره جنوبی، به ان‌کی‌نیوز گفت: از لحاظ ظاهری، ممکن است کاهش وزن قابل ملاحظه‌ نباشد، اما می‌تواند سرنخ اطلاعات دیگری را فراهم کند.

وی گفت: این ممکن است یک مسئله ساده تغییر سبک زندگی سالم یا مسئله پیچیده‌تری باشد. در حال حاضر، ما چیزی نمی‌دانیم، اما باید به حوادث دو ماه آینده توجه کنیم تا موضوع معلوم شود.

ت.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه