ارسال به دیگران پرینت

معاون امور انتخابات شورای نگهبان:

امانتداری از آراء مردم از وظایف شورای نگهبان است

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: ما مثل گذشته از آراء مردم به خوبی امانتداری خواهیم کرد.

امانتداری از آراء مردم از وظایف شورای نگهبان است

دکتر محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان امروز سه‌شنبه (۱۸ خرداد ۱۴۰۰) در همایش مدیران ستادی و استانی شورای نگهبان که به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و شهدای پانزده خرداد، گفت: ما آنچه در روایات و احادیث درباره معجزات خوانده بودیم، در انقلاب اسلامی به چشم دیدیم؛ انقلاب اسلامی ایران با همه دشمنی‌ها و با جنگ تحمیلی، ترورها، فشارهای اقتصادی و... پابرجاست و با قوت به راه خود ادامه می‌دهد و هر یک از این موارد نشان‌دهنده معجزه‌ است.

وی با اشاره بر خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه (وَ لَا یَحْمِلُ هَذَا الْعَلَمَ إِلَّا أَهْلُ الْبَصَرِ وَ الصَّبْرِ) گفت: افرادی می‌توانند پرچم‌دار این انقلاب باشند که اهل بصیرت دینی و استقامت ایمانی باشند.

دکتر صادقی‌مقدم با اشاره به وظایف شبکه‌های نظارت در برگزاری انتخابات گفت: حراست از اراده مردم که همان آراء مردم است از وظایف شورای نگهبان است و ما مثل گذشته از آراء مردم به خوبی امانتداری خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه آموزش‌های لازم به شبکه نظارت جهت برگزاری انتخابات در روز ۲۸ خرداد داده شده است، گفت: هماهنگی و تعامل خوبی با وزارت کشور داشته‌ایم و امیدواریم همه با توجه به وظایف قانونی خود ایفای نقش کنند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به فرمایش رهبر انقلاب درباره جایگاه مردم در جمهوری اسلامی ایران گفت: مردم نقش اساسی و ویژه‌ای در جمهوری اسلامی ایران دارند و انقلاب اسلامی با اراده مردم و به رهبری امام راحل به پیروزی رسیده و در قالب جمهوری اسلامی تجلی یافته است.

دکتر صادقی‌مقدم با تأکید بر اینکه همکاران ما در ستاد، دفاتر نظارت استان‌ها، شهرستان‌ها و هیأت‌های نظارت باید مسئولیت‌پذیر باشند، گفت: همه ما به عنوان ناظرین انتخابات باید از حرکت جناحی و تعلقات حزبی اجتناب کنیم.

معاون اجرایی و امور انتخابات با بیان اینکه اعضای شبکه نظارت و خانواده‌هایشان در جهت ترغیب مردم به رأی دادن تلاش کنند، گفت: اعضای شبکه نظارت باید در جهت قانون حرکت کنند و در انجام وظیفه با دقت عمل کنند و با استقامت جلوی هرگونه تخلف و انحراف در انتخابات را بگیرند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه