ارسال به دیگران پرینت

منابع آمریکایی و انگلیسی: ایران در امور داخلی ما دخالت می کند

منابع آمریکایی و انگلیسی می گویند ایران از طریق نفوذ سایبری در پی تشدید شکاف ها و ناآرامی های داخلی در آمریکا و بریتانیاست.

منابع آمریکایی و انگلیسی: ایران در امور داخلی ما دخالت می کند

طی هفته های اخیر گزارش هایی درباره نفوذ سایبری ایران در شبکه های اجتماعی بریتانیا و ایالات متحده آمریکا گزارش شده است.

به گزارش عصرایران در تازه ترین این ادعاها روزنامه دیلی تلگراف بریتانیا به نقل از یک مطالعه 100 صفحه ای از نفوذ و دخالت ایران در امور داخلی بریتانیا از طریق فضای سایبری و شبکه های اجتماعی خبر داده است.

بر اساس ادعای این گزارش، ایران از طریق فعالیت های گسترده سایبری از جمله انتشار اخبار نادرست و راه اندازی وب سایت های جعلی به دنبال مداخله در امور داخلی بریتانیا است.

در این گزارش 100 صفحه ای  که از سوی "جامعه هِنری جکسون" در بریتانیا منتشر شده نمونه هایی از سایتهای جعلی برای ترویج ایده استقلال اسکاتلند از بریتانیا و نیز ترویج مضامین ضد سعودی و ضد اسرائیلی در انگلیس ذکر شده است.

در این گزارش ادعا شده:" در داخل ایران عناصری وجود دارند که مایل به دخالت در سیاست داخلی انگلیس هستند و جدایی‌طلبی اسکاتلند را تشویق می‌کنند." 

بر اساس این ادعا هکرها و فعالان سایبری وابسته به حکومت ایران با ایجاد صفحات جعلی در شبکه های اجتماعی از جمله فیسبوک و توییتر  رای‌دهندگان اسکاتلندی را در معرض اطلاعات نادرست قرار می دهند.

در این گزارش هشدار داده شده که ایران با مداخله در انتخابات پارلمانی اسکاتلند به نفع طرفداران استقلال به دنبال ایجاد بی ثباتی در بریتانیاست.

بر اساس این گزارش گروه‌های سایبری وابسته به حکومت ایران به عنوان "افراد محلی دلسوز استقلال اسکاتلند"، در شبکه‌های اجتماعی فعالیت و کاربران واقعی را تشویق می‌کنند مطالب و محتواهایی را که به نفع طرفداران استقلال اسکاتلند از بریتانیاست، همرسان کنند.

نفوذ در آمریکا

پیشتر ایالات متحده آمریکا نیز ایران را در کنار روسیه و چین به تلاش برای تاثیرگذاری در نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از طریق فعالیت های گسترده سایبری متهم کرده است.

در تازه ترین ادعاهای مطرح شده از سوی رسانه های آمریکا، مجله "تایم" به نقل از دو منبع اطلاعاتی در گزارشی اختصاصی از گسترش نفوذ سایبری و انتشار اخبار جعلی از سوی هکرهای وابسته به ایران در ایالات متحده آمریکا خبر داده است.

منابع آمریکایی و انگلیسی: ایران در امور داخلی ما دخالت می کند

یکی از مقامات آمریکایی به تایم گفته که عملیات سایبری ایران علیه آمریکا در سطح قابل توجهی تشدید شده است. مقامات آمریکایی بدون اشاره به جزئیات فعالیت‌های ایران به تایم گفتند، " ایران به اندازه ای فعال است که بتوانیم آنها را ردیابی کنیم."

بر اساس این گزارش حجم مداخله ایران در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا بسیار بیشتر از روسیه بوده و هدف آن کاستن از شانس پیروزی مجدد دونالد ترامپ در انتخابات بوده است.

بر اساس اعلام مقامات آمریکایی به مجله تایم، اقدامات ایران در فضای سایبری آمریکا در مواردی چون انتخابات 2020 ریاست جمهوری، تلاش بایدن برای بازگرداندن ایالات متحده به برجام ، اعلامیه 14 آوریل خروج نیروهای آمریکا از افغانستان ، صدور حکم مجرمیت "درک شوین" افسر پلیس آمریکا در پرونده قتل "جورج فلوید" در 20 آوریل و نیز جنگ 11 روزه اخیر در غزه شدت یافته است.

به نوشته تایم: در طی جنگ  11 روزه اخیر اسراییل و حماس حسابهای توییتری مرتبط با ایران در حال داغ کردن توییت های ضد یهودی (ضد اسراییلی) به زبان انگلیسی بودند، از جمله عبارات "hitler was right" (هیتلر درست می گفت) و یا " همه یهودیان را بکشید"  در پست هایی با سرعت انتشار 175 بار در دقیقه دیده می شدند.

 

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه