ارسال به دیگران پرینت

سردار هادیانفر خبر داد:

اجرای طرح ترخیص ۲۲۶ هزار خودروی رسوبی از فردا

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: حدود ۲۲۶ هزار دستگاه خودرو توقیف شده در پارکینگ‌ها داریم و از فردا به مدت دو ماه طرح ترخیص آن‌ها اجرایی خواهد شد.

اجرای طرح ترخیص ۲۲۶ هزار خودروی رسوبی از فردا

سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد:با توجه به اینکه پلیس راهور بیشترین ارتباط و تعامل را با مردم دارد و ما تقریبا سالانه ۳۲ میلیون خدمت را به مردم ارائه می‌دهیم، تدابیری به جهت تسهیل در ارائه خدمات و اجرای قانون با نگرش رضایتمندی مردم انجام داده ایم.

وی ادامه داد: ما در دو سال اخیر اقدامات گسترده‌ای را در این راستا انجام داده ایم که از جمله آن‌ها طرح تقسیط جرایم رانندگی است که برای اولین بار اتفاق افتاد و دارندگان وسایل نقلیه می‌توانند جریمه را به صورت قسطی پرداخت کنند، طرح بخشودگی دو برابری جرایم که تا پایان سال ۹۹ تمام جرایم به اصل خود بر می‌گردد و تا دی ماه ۱۴۰۰ فرصت پرداخت آن را دارند، نوبت دهی اینترنتی و شماره گذاری اینترنتی، عدم توقیف وسائط نقلیه که بیش از یک میلیون جریمه داشتند را ابلاغ و اجرا کردیم و همچنین طرح کاهش مراجعات به پلیس راهور و حداقل توقیف وسایل نقلیه در حال انجام است.

سردار هادیانفر گفت: سیستمی کردن توقیف کردن با دستور قضایی، کروکی الکترونیک و آزدادسازی و وا گذاری ۳۲ میلیون شماره کد پلاک که یکسال و بیش‌تر است که استفاده نمی‌شود، از جمله خدماتی است که در حال انجام است. طرح ترخیص موتور سیکلت‌های رسوب شده از جمله خدماتی بود که ۲۸۰ هزار دستگاه با تسهیلات و تمهیدات ویژه در اختیار مالکین قرار گرفت.

در حال حاضر حدود ۲۲۶ هزار دستگاه خودرو توقیف شده در پارکینگ‌ها داریم

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی مردم، وسائط نقلیه عمدتا وسیله امرار معاش و استفاده مالکین است و لذا با دستور فرمانده ناجا با توجه به اختیارات قانونی که در اختیار دارد و هیات رئیسه و کمیسیون قرارگاه کاهش به ما ابلاغ کردند که تسهیلاتی به وجود بیاوریم تا بتوانیم خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها را تحویل مالکین بدهیم. برای بخش زیادی از موتور سیکلت‌ها اجرایی شد و امروز در این طرح ویژه آزادسازی و ترخیص خودرو‌های رسوبی در پارکینگ‌ها را اجرایی خواهیم کرد و انشاءالله مالکین محترم از این فرصت استفاده کنند و نسبت به ترخیص خودروهایشان در هزارو ۲۱۳ پارکینگ سراسر کشور اقدام کنند.

وی اظهار کرد: ما در حال حاضر حدود ۲۲۶ هزار دستگاه خودرو توقیف شده در پارکینگ‌ها داریم و متوسط زمان توقیف آن‌ها ۲ و نیم سال است و از فردا به مدت دو ماه این طرح اجرایی خواهد شد و به ۱۲۰۰ دفتر پلیس +۱۰ مردم می‌توانند مراجعه کنند.وی افزود: آنچه که به عنوان تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده این است که جرایمی که خودرو‌ها داشتند اگر مربوط به قبل سال ۹۹ بوده به اصل خود برگشته است. تقسیط جرایم، برای کسانی که جریمه دارند تا یکسال به صورت قسطی پرداخت کنند و نرخ مصوب ۱۳۹۴ در سراسر کشور جاری خواهد بود و متوسط جریمه‌ای که براساس این سال یعنی ۲ هزار تومان هزینه پارکینگ دریافت می‌شود.

هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری نگذاشتیم

سردار هادیانفر اظهار کرد: ما هیچ الزامی برای پرداخت عوارض شهرداری نگذاشتیم و عوارض آزاد راهی را هم برای این خودرو‌ها حذف کرده ایم. حتما مالک و وکیل قانونی به مراکز پلیس +۱۰ مراجعه کنند، در کمترین زمان این کار انجام می‌شود و بعد از پرداخت هزینه پارکینگ توسط همکارانمان بدون نیاز به حضور مردم درخواست را بررسی می‌کنند و بعد از تایید توسط پلیس +۱۰ قبضی صادر می‌شود که با آن می‌توانند به پارکینگ مراجعه کنند.

وی ادامه داد: سن فرسودگی معیار عمل برای ما بوده و آنچه که تکلیف قانون است، عمر خودرو‌های شخصی زیر ۲۰ سال و خودرو‌های دولتی و عمومی زیر ۱۵ سال باید باشد و برای ترخیص هم فعلا به معاینه فنی نیاز نیست. مالکین وسیله نقلیه حتما قبض به همراه داشته باشند و اگر ندارند مدارک خودرو از جمله سند و مدارک احراز هویتشان به همراه داشته باشند.

سردار هادیانفر تصریح کرد: طرح ترخیص موتور سیکلت‌های رسوب شده هنوز ادامه دار است. ۸۳ درصد این خودرو‌های در پارکینگ شخصی، سواری ۹.۸ درصد وانت‌ها هستند و تعدادی هم خودرو‌های سنگین هستند.

وی گفت:از این ۲۲۶ هزار خودرو، ۴۰ درصد مربوط به حوزه انتظامی بوده است و عمده کسانی که در حوزه انتظامی هستند، نیازمند دستور مقام قضایی است. ۶۰ درصد تخلفات راهوری داشتند و پیش بینی ما این است که ۵۰ درصد از این خودرو‌ها قابل ترخیص هستند. بیشترین توقیف‌ها مربوط به تهران، کرمان، البرز، استان فارس و خراسان رضوی است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه