ارسال به دیگران پرینت

جریان "آزاد ملی لبنان": از هر دولتی که برسر آن توافق شود، استقبال می‌کنیم

جریان آزاد ملی لبنان به ریاست جبران باسیل بر پایبندی خود برای شکل گیری دولت تکنوکرات‌ها به ریاست سعد حریری تاکید و اعلام کرد که نسبت به هر دولتی که لبنانی‌ها در مورد آن توافق داشته باشند، روی باز نشان می‌دهد.

جریان "آزاد ملی لبنان": از هر دولتی که برسر آن توافق شود، استقبال می‌کنیم

جریان ملی آزاد که توسط میشل عون، رئیس جمهوری لبنان شکل گرفته و در حال حاضر رهبری آن را جبران باسیل، داماد وی برعهده دارد، در بیانیه‌ای پس از یک نشست دوره‌ای اعلام کرد که نگران است تعلل در تشکیل دولت نجات کارآمد به نقطه بی بازگشت در مسیر فروپاشی اقتصادی برسد که این امر خطرات معیشتی و ناآرامی‌های اجتماعی به دنبال دارد.

این جریان مجدداً از سعد حریری، نخست وزیر مامور به تشکیل دولت لبنان خواست تا چیدمانی از دولت معرفی کند که اصول قانون اساسی را رعایت کند و به بیانیه وزارتی که لبنانی‌ها انتظار دارند، پایبند باشد.

جریان آزاد ملی بر مخالفت خود با هرگونه "کودتا" علیه قانون اساسی با صحبت از سهمیه‌بندی‌ها تاکید کرد.

جریان آزاد ملی لبنان در پایان تاکید کرد، در صورتی که اصراری برای عدم تشکیل دولت وجود داشته باشد، گزینه کوتاه کردن دوره پارلمان یک امر اجباری می‌شود.

سعد حریری بعد از حدود هشت ماه هنوز موفق به ارائه ساختار و چیدمان دولتی که از موافقت طرف‌های سیاسی در لبنان برخوردار باشد، نشده است.

حریری مدعی است که میشل عون، رئیس جمهوری لبنان و جریان‌های سیاسی حامی وی در مسیر تشکیل دولت سنگ اندازی می‌کنند اما عون می‌گوید که حریری از تشکیل دولت عاجز است و سعی می‌کند اصول قانون اساسی را در روند تشکیل دولت نقض کند.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه