ارسال به دیگران پرینت

برگزاری نمایشگاه کتاب قاهره زیر سایه کرونا

نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره برای نخستین‌بار با رزرو بیلت‌ها به صورت آنلاین و با تمهیدات پیشگیرانه ناشی از شیوع ویروس کرونا برگزار می‌شود.


برگزاری نمایشگاه کتاب قاهره زیر سایه کرونا

پنجاه و دومین دوره از نمایشگاه بین‌المللی قاهره که یکی از مهم‌ترین رویدادهای تقویم فرهنگی مصر به شمار می‌رود از چهارشنبه، ۳۰ ژوئن کارش را آغاز خواهد کرد.

این نمایشگاه که هرساله با حضور هزاران نفر برگزار می‌شود تحت تمهیدات سختگیرانه‌ ناشی از شیوع ویروس کرونا به مدت ۱۵ روز فعالیت خواهد داشت. این نمایشگاه در ماه ژانویه به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاده بود.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره معمولا در اواخر ژانویه که با تعطیلات مدرسه‌ها مصادف است برگزار می‌شود تا امکان شرکت نوجوانان و دانش‌آموزان در این نمایشگاه فراهم شود.

هرساله مسوولان برگزاری این نمایشگاه از یک نویسنده برجسته عرب تجلیل به عمل می‌آورند که امسال «یحیی حقی» نویسنده مصری برگزیده شده است. «حقی» که در سال ۱۹۹۲ درگذشت، کارنامه ادبی درخشانی به جای گذاشت که از جمله آن‌ها به چهار مجموعه داستان کوتاه می‌توان اشاره کرد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب قاهره امسال در شرایط متفاوتی برگزار خواهد شد؛ برای مثال شمار محدودی از بازدیدکنندگان در زمان مشخصی اجازه ورود به نمایشگاه را خواهند داشت.

همچنین به منظور تسهیل رعایت موارد بهداشتی و ایمنی، برای نخستین‌بار بلیت‌های این نمایشگاه فقط به صورت آنلاین قابل رزرو خواهند بود.

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه