ارسال به دیگران پرینت

مژده اردوغان به مردم ترکیه: یک"نعمت بزرگ" دیگر کشف کردیم

اردوغان گفت با کشف میدان گازی جدید میزان ذخائر کشف شده گاز این کشور به بیش از 540 میلیون متر مکعب رسیده است.

مژده اردوغان به مردم ترکیه: یک"نعمت بزرگ" دیگر کشف کردیم

"رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه از کشف یک میدان گازی جدید در دریای سیاه خبر داد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان که روز جمعه (دیروز) در مراسم  افتتاح بندر "فیلیوس" و کلنگ زنی تاسیسات پردازش گاز طبیعی در "زونگولداک" سخن می گفت به مردم ترکیه مژده کشف یک میدان گازی جدید با میزان ذخائر 135 میلیارد متر مکعب خبر داد.

رییس جمهوری ترکیه با اشاره با اینکه کشتی حفاری "فاتح" ترکیه در چاه نفتی آماسرا 1 در میدان گازی "ساکاریا " 135 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی کشف کرده، افزود با کشف این میدان جدید گازی، میزان ذخایر گاز اکتشافی‌ ترکیه در دریای سیاه به 540 میلیارد متر مکعب رسیده است.

اردوغان تاکید کرد " فعالیت‌های حفاری‌ این کشور در محدوده چاه آماسرا-1 ادامه دارد و انشاء‌الله منتظر مژده‌های دیگر از این منطقه هستیم."

او در ادامه گفت:" قصد داریم روند انتقال گاز طبیعی از دریا به خشکی را در 3 مرحله انجام دهیم. اولین مرحله راه‌اندازی سیستم‌های تولید گاز طبیعی است که در بستر دریا ایجاد می‌شود. مرحله دوم راه‌اندازی تأسیساتی است که گاز طبیعی را در خشکی پردازش کرده و آن را برای استفاده آماده می‌کند. مرحله سوم خط لوله‌ای است که ارتباط بین سیستم در دریا و تاسیسات روی خشکی را فراهم می‌کند."

او مژده داد از سال 2023  گاز از میدان ساکاریا به شبکه اصلی خود پمپاژ خواهد شد. او میدان گازی جدید را یک "نعمت بزرگ" برای کشور و مردم ترکیه توصیف کرد.

ترکیه در حال حاضر به واردات انرژی وابسته بوده و از طریق خط لوله از 3 کشور ایران، آذربایجان و روسیه گاز طبیعی وارد می کند. ترکیه همچنین وارد کننده گاز مایع نیز است.

اردوغان همچنین از عبور ترکیه از بحران کرونا گفت و افزود صادرات این کشور در 5 ماهه نخست سال 2021 با رشدی 38 درصدی در مقایسه با سال 2020 به رقم 85 میلیارد دلار رسیده و چشم انداز صادرات 200 میلیارد دلاری در سال 2021 کاملا در دسترس است.

منبع : عصر ایران
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • احمد ارسالی در

      ماشالله. الحمدوالله

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه