ارسال به دیگران پرینت

جام جهانی 2022 | رقابت سه با زیکن با علی دایی

کریستیانو رونالدو علاوه بر رقابت با علی دایی برای شکستن رکورد بیشترین گل ملی، با راموس و 2 بازیکن آسیایی بر سر تعداد بازی ملی رقابت دارد.

 جام جهانی 2022  |  رقابت سه با زیکن با علی دایی

رقابت های مقدماتی جام جهانی 2022 در منطقه آسیا، روز گذشته با برگزاری چند بازی ادامه یافت که در یکی از این مسابقات، تیم ملی امارات با نتیجه 4 بر صفر از سد مالزی گذشت و امیدهایش را برای صعود به مرحله بعد زنده نگه داشت.

 

در این مسابقه، علی مبخوت اسطوره 30 ساله فوتبال امارات دو بار برای تیم ملی کشورش گلزنی کرد و سهم بزرگی در پیروزی امارات داشت. با دبلی که مبخوت انجام داد، شمار گل های ملی او به عدد 73 رسید و این بازیکن به رده هشتم برترین گلزنان تاریخ تیم های ملی فوتبال رسید.

 

لیونل مسی فوق ستاره بارسلونا و تیم ملی آرژانتین نیز بامداد امروز موفق شد دروازه شیلی را از روی نقطه پنالتی باز کند. او با این گل شمار گل های ملی خود را به عدد 72 رساند. سونیل چتری مهاجم تیم ملی هند در شکست یک بر صفر تیم ملی کشورش مقابل قطر برای هند به میدان رفت ولی موفق به گلزنی نشد تا علاوه بر گودفری چیتالو و ماجد عبدالله، اکنون رتبه نهم را نیز با لیونل مسی شریک شود.

 

امشب تیم های ملی پرتغال و اسپانیا در یک دیدار دوستانه به مصاف هم می روند. علاوه بر این، پرتغالی ها پیش از آغاز رقابت های جام ملت های اروپا، یک بازی دوستانه دیگر برگزار خواهند کرد که کریستیانو رونالدو می تواند با گلزنی در این بازی ها، تعداد 103 گل ملی خود را افزایش داده و فاصله اش با علی دایی 109 گله را کاهش دهد.

 

با آغاز رقابت های یورو 2020، پرتغال با حضور در گروه مرگ، به مصاف مجارستان، آلمان و فرانسه می رود که با فرض حضور رونالدو در این 3 بازی و همچنین 2 بازی دوستانه پیش از آغاز یورو، تعداد بازی های ملی این فوق ستاره به عدد 178 خواهد رسید و در رده پنجم مشترک بیشترین تعداد بازی ملی جای می گیرد که در صورت راهیابی پرتغال به مراحل بالاتر، این آمار بهبود پیدا می کند.

در حال حاضر، احمد حسن بازیکن تیم ملی مصر با 184 بازی ملی، رکورددار است که البته این آمار قطعا به زودی شکسته خواهد شد چرا که او از دنیای فوتبال خداحافظی کرده و بدر المطاوا بازیکن تیم ملی کویت با 182 بازی ملی، احمد مبروک بازیکن تیم ملی عمان با 181 بازی ملی، سرخیو راموس با 180 بازی ملی و کریستیانو رونالدو با 173 بازی ملی، بازیکنانی هستند که هنوز از دنیای فوتبال خداحافظی نکرده و در پی شکستن رکورد اسطوره فوتبال مصر هستند.

علی مبخوط با دبل دیشبش، از لیونل مسی و سونیل چتری عبور کرد. او راه زیادی برای رسیدن به رتبه های بالاتر دارد ولی با توجه به اینکه او 30 ساله است، می تواند حداقل جزو 5 نفر نخست بیشترین تعداد گل ملی قرار بگیرد. ضمن اینکه به نظر می رسد رکورد علی دایی طی هفته های آتی توسط رونالدو شکسته شود.

بدرالمطاوا، احمد مبارک، راموس و رونالدو تنها بازیکنانی هستند که هنوز از دنیای فوتبال خداحافظی نکرده و بیش از 166 بازی ملی را در کارنامه دارند. آنها در پی شکستن رکورد احمد حسن اسطوره فوتبال مصر هستند.

تفکیک گل های ملی عبی مبخوت. او 11 بار برای تیم ملی امارات دبل کرده، 8 بار هت تریک کرده و یک بار نیز موفق شده در یک مسابقه 4 گل بزند.

 

منبع : ورزش3
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه