ارسال به دیگران پرینت

ایمنی خودکار دوچرخه‌سواران با جلیقه مجهز به کیسه هوا

یک استارتاپ فرانسوی، نوعی جلیقه ایمنی برای دوچرخه‌سواری طراحی کرده که به کیسه هوا مجهز است.


ایمنی خودکار دوچرخه‌سواران با جلیقه مجهز به کیسه هوا

اگرچه کلاه ایمنی از تجهیزات ضروری دوچرخه‌سواری است اما از هیچ قسمت دیگری به جز سر محافظت نمی‌کند. جلیقه "Cirrus" می‌تواند در این مورد مفید باشد زیرا خود به خود متورم می‌شود تا از پشت، قفسه سینه، گردن و شکم کاربر محافظت کند.

این جلیقه که توسط استارتاپ فرانسوی "Urban Circus" طراحی شده است، در حالت پیش‌فرض نسبتا طبیعی به نظر می‌رسد. این جلیقه، یک لایه پلی‌استر ضد آب، ضد باد و قابل تنفس دارد و همچنین به پنل‌های انعکاسی حاوی دانه‌های شیشه‌ای میکروسکوپی مجهز است که در صورت روشن شدن با نور خودرو، آن را نمایان می‌کنند.

با رکاب زدن کاربر، واحدهای اندازه‌گیری که یکی زیر زین دوچرخه و دیگری در جلیقه قرار دارد، سرعت و جهت نسبی دوچرخه را به صورت مداوم کنترل می‌کنند. بدین ترتیب، آنها بلافاصله شرایطی را تشخیص می‌دهند که در آنها، دوچرخه متوقف می‌شود و دوچرخه‌سوار به زمین می‌افتد. چنین شرایطی می‌توانند برخورد با وسیله نقلیه در حال حرکت، اشیای ثابت یا از دست دادن کنترل را نیز شامل شوند.

 

در این شرایط، جلیقه Cirrus می‌تواند با متورم کردن یک کیسه هوا که پشت، سینه، شکم و پشت گردن دوچرخه‌سوار را می‌پوشاند. زمانی که دوچرخه‌سوار به هر مانعی برخورد می‌کند، باید از این نواحی بدن بسیار بهتر از نواحی دیگر محافظت شود.

کیسه هوا طی ۱۰ دقیقه پس از به کارگیری خالی می‌شود و سپس می‌توان دوباره از آن استفاده کرد. کیسه هوا و تجهیزات الکترونیکی را می‌توان پیش از شستشو از جلیقه بیرون آورد.

به گفته شرکت سازنده، وزن جلیقه و کیسه هوا تقریبا ۱/۸ کیلوگرم است و باتری‌های لیتیومی آن باید پیش از استفاده شارژ شوند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه